Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2016

1,5 δισ € από την τσέπη μας ...στην τσέπη του Λάτση


Τώρα που έκλεισε η δουλειά με το Ελληνικό και τον Λάτση... μαθαίνουμε ότι πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε επένδυση θα επιβαρυνθούμε ΕΜΕΙΣ με 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, για τα έξοδα μεταφοράς διαφόρων κρατικών υπηρεσιών κι οργανισμών, που λειτουργούν ακόμα εντός της έκτασης προς εκμετάλλευση.

Αυτή η μπίζνα εις βάρος μας είναι εγγυημένη. Τα κέρδη του Δημοσίου από την επένδυση δεν είναι καθόλου εγγυημένα. 10 δισεκατομμύρια σε βάθος 25 ετών είναι οι θετικότερες προβλέψεις. Κι αυτά ποιος ξέρει σε ποιες ΜΚΟ θα καταλήξουν.
Ξανά το χέρι στη δική μας τσέπη για να βγάλει λεφτά ο Λάτσης με το μικρότερο ρίσκο. 8 δισ είναι το συνολικό κόστος της επένδυσης κι από αυτά κανείς δεν ξέρει τι κι αν ποτέ θα κερδίσει το Δημόσιο.
Με το "καλημέρα" όμως 1,5 δισ θα πληρώσουμε εμείς και ποιος ξέρει άλλα πόσα σε ενοίκια για τη στέγαση των μεταφερόμενων οργανισμών.

Διαβάζουμε στην "Εφημερίδα των Συντακτών":


Yπηρεσίες οκτώ υπουργείων, η Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά, οι εγκαταστάσεις του ΚΤΕΟ της Περιφέρειας Αττικής και κοινωνικές δομές του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, που στεγάζονται σήμερα σε 69 κτίρια του παλιού αεροδρομίου και του αθλητικού κέντρου στον Αγιο Κοσμά, θα βρεθούν στον δρόμο μετά την επικείμενη ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης του Ελληνικού στον επενδυτικό όμιλο που εκπροσωπείται από τη Lamda Development.
Ανάμεσα στους δημόσιους φορείς που είναι υπό έξωση φιγουράρουν οι εγκαταστάσεις της Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ), της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), του FIR Αθηνών, το μοναδικό αμαξοστάσιο των λεωφορείων που εξυπηρετεί όλες τις γραμμές των νότιων περιοχών της πρωτεύουσας, το ΕΚΑΒ και το τοπικό αστυνομικό τμήμα!
Πρόκειται για υποδομές που στεγάζονται σήμερα σε κτίρια συνολικής επιφάνειας 1,44 εκατ. τετραγωνικών μέτρων και η εξασφάλιση νέων χώρων μαζί με τη μετεγκατάσταση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, κονδύλι που θα βαρύνει εξ ολοκλήρου το Δημόσιο. Οι ανησυχούντες για το μέλλον της επένδυσης προφανώς δεν μπήκαν στον κόπο να το συμπεριλάβουν στα... οφέλη.
Κτίριο μετεγκατάστασης υπάρχει μόνο για το Εθνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ). Εχει κατασκευαστεί από χρόνια με κοινοτικά κονδύλια στην περιοχή των Λεγρενών, αλλά διαπιστώθηκε εκ των υστέρων ότι έχει ένα... μικρό πρόβλημα: βρίσκεται μακριά από τη θάλασσα, που είναι απαραίτητη για τα εργαστήρια!
Ο επενδυτικός όμιλος έχει συμφωνήσει να παραμείνουν οι προπονητικές εγκαταστάσεις στον Αγιο Κοσμά ώς την κατασκευή νέων, καθώς και οι υποδομές του FIR για μία δεκαπενταετία. Δεν είναι γνωστό αν η... διευκόλυνση θα συνοδεύεται από καταβολή ενοικίου από το Δημόσιο.

ΥΠΑ και αμαξοστάσιο
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει να λύσει δύο σοβαρά προβλήματα μετεγκατάστασης κρίσιμων υποδομών.
Το πρώτο αφορά την ΥΠΑ, που έχει διατηρήσει τις εγκαταστάσεις του παλιού αεροδρομίου, ενώ τα γραφεία της βρίσκονται στο κατάφυτο πρώην αμερικανικό κολέγιο θηλέων, κοντά στην παραλιακή λεωφόρο, καταλαμβάνοντας περίπου 210 στρέμματα.
Οι σχεδιασμοί συνδέονται με το FIR και αναζητείται χώρος, πιθανότατα κοντά στο «Ελ. Βενιζέλος», που θα συνδυαστεί με την αναβάθμιση του εξοπλισμού, ο οποίος έχει ξεπεραστεί από χρόνια, αλλά δεν ανανεώθηκε παρ’ όλο που χρηματοδοτείται από το Eurocontrol και θα πολλαπλασιάσει τα έσοδα του Δημοσίου μέσα από την αύξηση της χωρητικότητας του ελληνικού εναέριου χώρου.
Το δεύτερο αφορά το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, που εξυπηρετεί το 25% των λεωφορειακών γραμμών του λεκανοπεδίου και από το 2002 αξιοποιεί μια έκταση περίπου 80 στρεμμάτων κοντά στον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό, δίπλα στη λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Η «Ελληνικόν Α.Ε.» έχει σπεύσει να στείλει τελεσίγραφο, ζητώντας την αποχώρηση, και η προηγούμενη διοίκηση είχε αναθέσει μελέτη μεταφοράς σε νέο χώρο, με κόστος 130.000 ευρώ.
Πάνω από 810.000 τετραγωνικά μέτρα ανήκουν στην αρμοδιότητα της «Ελληνικόν Α.Ε.» και είναι μισθωμένα σε επιχειρηματίες για διάφορες χρήσεις, ενώ πρέπει να ξηλωθούν οι κεραίες όλων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας!
Η εταιρεία, που κατέχει σήμερα το 100% των μετοχών του δημόσιου ακινήτου των 6.200 στρεμμάτων και είναι θυγατρική του ΤΑΙΠΕΔ, ακόμη και το φετινό καλοκαίρι προχώρησε σε μισθώσεις παραθαλάσσιων εγκαταστάσεων.
Στέλνει εξώσεις σε υπηρεσίες του Δημοσίου, αλλά δεν δείχνει να ανησυχεί για τη μόνιμη κατάληψη χώρων του παλιού αεροδρομίου από νταλίκες και τουριστικά πούλμαν. Το αυτοσχέδιο πάρκινγκ βρίσκεται πολύ κοντά στο φυλάκιο της αστυνομίας και τους χώρους του FIR και της ΥΠΑ.
Στους χώρους που διαχειρίζεται η συγκεκριμένη εταιρεία λειτουργούν σημαντικές υποδομές, όπως το κτίριο της ΔΕΗ (ΔΕΔΔΗΕ), που είχε κατασκευαστεί με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες και καλύπτει έκταση 3,2 στρεμμάτων.
Υπάρχουν επίσης οι εγκαταστάσεις με τις κεραίες όλων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, καθώς και διάφορες αθλητικές εγκαταστάσεις που είχαν γίνει το 2004 και είχαν νοικιαστεί παλαιότερα σε ιδιώτες.
Στην αρμοδιότητά της ανήκουν εγκαταστάσεις τεσσάρων τουριστικών ακινήτων στην παραλία του Αγίου Κοσμά, που είναι νοικιασμένα και λειτουργούν ως χώροι διασκέδασης.

Ο επενδυτικός όμιλος έχει συμφωνήσει να παραμείνουν οι προπονητικές εγκαταστάσεις στον Άγιο Κοσμά ώς την κατασκευή νέων
Με βάση πρόσφατη καταγραφή της «Ελληνικόν Α.Ε.», οι σημαντικότερες υπηρεσίες που μένουν άστεγες είναι οι εξής:
■ Υπουργείο Οικονομικών. Διαθέτει τρεις διαφορετικές υπηρεσίες τελωνειακών αρχών που στεγάζονται σε χώρους του παλιού αεροδρομίου.
■ Υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Σε έκταση περίπου 350 στρεμμάτων στεγάζεται το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ), με κτιριακές εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνειας 565.000 τετραγωνικών.
Λειτουργούν επίσης ο σταθμός εξυπηρέτησης πολεμικής αεροπορίας και τα γραφεία του ανωτάτου συμβουλίου αθλητισμού ενόπλων δυνάμεων. Στην αρμοδιότητά του είναι οι εγκαταστάσεις της ΕΜΥ και ο μετεωρολογικός σταθμός του Ελληνικού.
■ Υπουργείο Πολιτισμού. Είναι ο μεγάλος χαμένος, αφού πέρα από τις εγκαταστάσεις στον Αγιο Κοσμά, χρησιμοποιεί διάφορα κτίρια του παλιού αεροδρομίου για τα γραφεία διαφόρων ομοσπονδιών (κολύμβησης, γυμναστικής, υποβρύχιας δραστηριότητας, μπέιζμπολ κ.ά.).
Πάνω από 15.000 τετραγωνικά έχουν διατεθεί σε κτίρια κοντά στο ρέμα Τραχώνων για τη στέγαση της ΚΣΤ’ Εφορείας Αρχαιοτήτων, ενώ άλλα 500 τετραγωνικά αξιοποιούνται από τον Οργανισμό Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού.
■ Υπουργεία Υγείας και Εργασίας. Επτά υποδομές της αρμοδιότητάς τους έχουν βρει από χρόνια στέγη στην παλιά αμερικανική βάση. Πρόκειται για ένα θεραπευτήριο χρόνιων παθήσεων, υποδομές για άτομα με κινητικά και άλλα προβλήματα, καθώς και το ΕΚΑΒ.
■ Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Σε διάφορα κτίρια στεγάζεται η υποδιεύθυνση ασφαλείας νότιου τομέα, η τροχαία, το αστυνομικό τμήμα Ελληνικού, η πυροσβεστική, το τμήμα εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών, καθώς η ομάδα «Δίας».
■ Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης. Στη βόρεια πλευρά του παλιού αεροδρομίου λειτουργεί το Κοινωνικό Ιατρείο, ένας παιδικός σταθμός και το πολιτιστικό κέντρο, ενώ διάφορες υπηρεσίες στεγάζονται σε διάφορα κτίσματα κοντά στην πλαζ του Αγίου Αλεξάνδρου.
Λειτουργούν επίσης το προπονητήριο μπάσκετ, ο σταθμός μεταφόρτωσης σκουπιδιών, ενώ χάνεται και η δημοτική πλαζ του Αγίου Κοσμά που είχε απελευθερώσει η προηγούμενη δημοτική αρχή, με πρωτεργάτη τον Χρήστο Κορτζίδη.
■ Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά. Στα κτίρια που της είχαν διατεθεί στεγάζονται οκτώ διαφορετικοί φορείς και υπηρεσίες.
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η «Εθνική Κεφαλαίου Α.Ε.», οι ναυτικοί όμιλοι Αγίου Κοσμά, Αιγυπτιωτών και Ελληνικού, οι ενώσεις Κρητών και Ποντίων και τα γραφεία της ΠΑΕ του Εθνικού Πειραιά.
Σε περίπου 21 στρέμματα, κοντά στον χώρο των αεροσκαφών, προς την πλευρά της οδού Περγάμου, στεγάζεται το πολιτιστικό κέντρο των εργαζομένων στην «Ολυμπιακή», με πολύτιμο υλικό από την πορεία του πρώην εθνικού μας αερομεταφορέα.

Στη Βουλή για επικύρωση η σύμβαση παραχώρησης
Η σύμβαση παραχώρησης του Ελληνικού, που περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης για την καταβολή της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ, αναμένεται να υποβληθεί το επόμενο διάστημα (πιθανότατα τη Δευτέρα) στη Βουλή για επικύρωση, μαζί με τις βελτιώσεις της αρχικής συμφωνίας του Νοεμβρίου του 2014 που περιλαμβάνονται στο MoU, το μνημόνιο κατανόησης που υπογράφτηκε πρόσφατα ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και το επενδυτικό σχήμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», θα περιλαμβάνει χρονοδιάγραμμα για την εκ των υστέρων έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης.

Δεν είναι γνωστό αν αυτή η ανορθόδοξη επιλογή, που επιβλήθηκε από τους δανειστές, κρύβει κινδύνους για αποζημιώσεις του Δημοσίου προς τους επενδυτές, σε περίπτωση που το ΣτΕ απορρίψει το σχέδιο πολεοδόμησης, όπως έγινε με την περίπτωση του «Αστέρα» Βουλιαγμένης.





antizitro.blogspot.gr
Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...