Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2016

Από χέρια φοιτητών η "πρώτη" Eλληνική αγωνιστική μηχανή


Την πρώτη αγωνιστική μοτοσικλέτα που σε μεγάλο μέρος της έχει φτιαχτεί από ελληνικά χέρια, κατασκεύασε η ομάδα Tyφoon Motoracing UoWM.

Η ομάδα αποτελείται από 11 φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Εδώ και καιρό, στα υπόγεια εργαστήρια του τμήματος επικρατούσε έντονη κινητικότητα, αφού η ομάδα σχεδίαζε και κατασκεύαζε πυρετωδώς το αγωνιστικό δίκυκλο 250cc (κυβικών) τύπου Moto GP-3.

Η κατασκευή διαγωνίζεται στην Ισπανία
Πλέον, οι 11 φοιτητές βάζουν στο δημιούργημά τους τις τελευταίες πινελιές, καθότι σε δύο βδομάδες η ομάδα, με το ειδικό βαν της, θα αναχωρήσει για την Ισπανία, προκειμένου να λάβει μέρος στον διεθνή διαγωνισμό "MotoStudent", ο οποίος πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μηχανικής Μοτοσικλετών (Moto Engineering Foundation-MEF) στην πίστα της Αραγονίας στην Ισπανία.

Ο πήχης του ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη διοργάνωση τοποθετείται ψηλά, καθότι η ελληνική αποστολή θα κληθεί να "κονταροχτυπηθεί" με 35 ομάδες από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, ορισμένες εκ των ποίων έχουν μεγάλη εμπειρία από συμμετοχές σε προηγούμενες διοργανώσεις, ενώ διαθέτουν ισχυρή παράδοση στη βιομηχανική παραγωγή διθέσιων.

Οι διοργανωτές διέθεσαν σε όλους τους διαγωνιζόμενους τον κινητήρα, τις ρόδες και τις ζάντες και η ομάδα Tyφoon Motoracing σχεδίασε και κατασκεύασε όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα της μηχανής από το μηδέν.
1000 ώρες χρειάστηκαν για να εκτυπωθεί το πλαίσιο της μηχανής.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/img_1795.jpg

Η καινοτομία
Μια από τις καινοτομίες της ομάδας είναι ότι κατασκεύασε το πλαίσιο της μηχανής με την μέθοδο της ταχείας πρωτοτυποποίησης μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Με άλλα λόγια, το πλαίσιο του MotoGP3 δημιουργήθηκε σε κλίμακα 1:1 με τη χρήση 3D εκτυπωτή.

Όπως αναφέρει ο φοιτητής Γιώργος Κουτσάκης, «χρειάστηκαν περίπου 1000 ώρες στο εργαστήριο για να καταφέρουμε να εκτυπώσουμε το πλαίσιο, αλλά έτσι εξοικονομήσαμε πολύ χρόνο και χρήματα από το να προβαίναμε στη μοντελοποίηση με πραγματικά υλικά».

Κάποια μέρη της μηχανής έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στον 3D εκτυπωτή του εργαστηρίου. Επίσης, οι μήτρες πολλών εξαρτημάτων της μηχανής δημιουργήθηκαν με την χρήση 3D εκτυπωτή, ώστε στη συνέχεια, με βάση τα καλούπια αυτά, να κατασκευαστεί το εξάρτημα από ελληνικές επιχειρήσεις που συνεργάζονται και στηρίζουν αφιλοκερδώς το εγχείρημα της ομάδας. «Υπήρξαν ελάχιστοι οικονομικοί πόροι από το πανεπιστήμιο για την υποστήριξη της ομάδας Tyφoon αλλά ευτυχώς πολλές ελληνικές επιχειρήσεις βοήθησαν, μας πρόσφεραν δωρεάν υλικά ή άλλες διέθεσαν το μεράκι τους, δηλαδή υπηρεσία στην κατασκευή εξαρτημάτων» αναφέρει ο πρόεδρος του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών καθηγητής Γιάννης Μπακούρος.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/20160921_210414-.jpg

Η ομάδα ολοκληρώνει τις τελευταίες της δοκιμές στην αγωνιστική πίστα των Σερρών με πιλότο έμπειρο μοτοσικλετιστή αγώνων, ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει το αγωνιστικό Moto GP-3 στην πίστα της Αραγονίας.

Τα αποκαλυπτήρια της μηχανής έγιναν στη διάρκεια της 32ης Εμποροβιοτεχνικής έκθεσης στην Κοζάνη από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου καθηγητή Αντώνη Τουρλιδάκη και τα μέλη της ομάδας με επικεφαλή τον επίκουρο καθηγητή Δημήτρη Γιαγκόπουλο.

Η αισιοδοξία στην ομάδα για την αναμέτρηση της Αραγονίας είναι μεγάλη και όπως αναφέρει ο επιστημονικός υπεύθυνός της, επίκουρος καθηγητής Δημήτρης Γιαγκόπουλος, «η Ελλάδα μέσω ενός περιφερειακού πανεπιστημίου εισέρχεται για πρώτη φορά στη λέσχη των ισχυρών των μηχανοκίνητων κατασκευών στον παγκόσμιο διαγωνισμό του Motostudent, υιοθετώντας καινοτομίες και ιδέες που ελπίζουμε ότι θα ενθουσιάσουν τους κριτές».
Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...