Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2016

Nέο «μέτωπο» ανοίγει ο Φίλης μετά τα θρησκευτικά: Εξαφανίζει και το μάθημα της Ιστορίας – Εκτός ύλης ο Πελοποννησιακός Πόλεμος!

http://www.vimaorthodoxias.gr/media/k2/items/cache/5710b0a60313ceee02a0c916f0ccb06f_L.jpg
Μετά τις προωθούμενες αλλαγές στα Θρησκευτικά με τη Ριάννα και τη Νατάσα Μποφίλιου και την υποβάθμιση των αρχαίων ελληνικών, εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που στάλθηκε στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιβάλλει να διδάσκονται συνοπτικά και να μην εξετάζονται στην Α΄Λυκείου τα ακόλουθα κεφάλαια της αρχαίας ελληνικής ιστορίας: Κυκλαδικός Πολιτισμός, Μινωικός Πολιτισμός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός, όπως λέει η εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.

Συγκεκριμένα πρόκειται για κεφάλαια όπως: Ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, Η σημασία των Περσικών Πολέμων, Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, Ο Φίλιππος Β’ και το Οικουμενικό Κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.

Tην έντονη διαμαρτυρία της εκφράζει η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων για τη «νέα, αυθαίρετη απόφαση του υπουργείου Παιδείας», όπως τη χαρακτηρίζει, «να αφαιρέσει από την ύλη της Ιστορίας κάποια κεφάλαια».

Η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων χαρακτηρίζει την απόφαση ολέθρια και καλεί τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, να την αναθεωρήσει. Ο κ. Φίλης, πάντως, έχει εξαγγείλει αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των Αρχαίων Ελληνικών, των Νέων και της Ιστορίας.

Συγκεκριμένα, η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων αναφέρει:

Α. Με τις αποφάσεις αυτές του υπουργείου, το σχολείο παρέχει στους μαθητές ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στη συνέχεια και στην διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β”, ο βασιλιάς της Μακεδονίας, η οικουμενική διάσταση και σημασία του μέσω του εκπολιτιστικού έργου του Μ. Αλεξάνδρου.

Β. Η κατάργηση μάλιστα της εξέτασης των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ’ ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της ιστορίας και του πολιτισμού μας και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και την μόρφωση των νέων μας.

Το υπουργείο Παιδείας της χώρας μας επιδίδεται μεθοδικά και συστηματικά στην συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεν του φάνηκε αρκετή, φαίνεται, η μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ούτε η κατάργηση του Επιταφίου του Περικλέους στη Γ’ τάξη Λυκείου, ούτε η κατάργηση της εξετάσεως των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.

Με νέα, ολέθρια απόφασή του συνεχίζει την εκθεμελίωση των βασικών πυλώνων του πολιτισμού μας στην Ελληνική Εκπαίδευση. Η Ε.Ε.Φ. καλεί το υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας».

Ο Συντονιστής Μορφωτικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας Θεόδωρος Φορτσάκης από την αρχή της νέα σχολικής χρονιάς έχει επισημάνει: «Ανησυχία προκαλούν οι δηλώσεις του κ. Φίλη ότι τα βιβλία της σχολικής ιστορίας αντιμετωπίζουν με αμηχανία τα ζητήματα της σύγχρονης ιστορίας και ότι πρόκειται να αναδιαμορφωθούν τα προγράμματα ιστορίας στα σχολεία. Όπως έγινε σαφές και από την άρνηση της Γενοκτονίας των Ποντίων, ο υπουργός δυστυχώς δεν διακρίνεται για την αντίληψή του για την ιστορία.Τόσο αυτός όσο και συνολικά η ιδεοληπτική κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι παντελώς ακατάλληλοι να προωθήσουν οποιαδήποτε αντικειμενική αλλαγή στο μάθημα της Ιστορίας».

Τους καλούμε να σεβαστούν την ιστορική αλήθεια και να μην εμπλέξουν το μάθημα της Ιστορίας στα μικροπολιτικά παιχνίδια τους».

Την ίδια ώρα τα πάνω-κάτω στο Γυμνάσιο, το Λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέρνει το υπόμνημα του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία Αντώνη Λιάκου που υποβλήθηκε στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη.

Μεταξύ άλλων ο κ. Λιάκος εισηγείται την επιστροφή του θεσμού της «τράπεζας θεμάτων» για τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου τον οποίο είχε καταργήσει ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ όταν έγινε κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 2015.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο «τα θέματα των εξετάσεων της Α’ Λυκείου θα ορίζονται κατά ένα μέρος από τους διδάσκοντες και κατά ένα μέρος θα αντλούνται από τράπεζα θεμάτων».

«Τα θέματα, αρχικά τουλάχιστον και ως μεταβατική φάση, θα ορίζονται από μία κεντρική επιτροπή εξετάσεων για όλη την Ελλάδα, για να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των αποτελεσμάτων. Στα επόμενα χρόνια θα είναι εφικτόνα είναι διαφοροποιημένα για κάθε σχολείο ή περιφέρεια, με διασφάλιση φυσικά του αδιάβλητου και της στάθμισής τους. Αυτό θα γίνεται με χρήση κεντρικής τράπεζας θεμάτων και αλγορίθμου για την παραγωγή των διαγωνισμάτων. Η τράπεζα θεμάτων θα εμπλουτίζεται διαρκώς με θέματα που θα κατατίθενται από όλους τους διδάσκοντες στην Ελλάδα και θα είναι υπό την παρακολούθηση της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων, με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού (ταξινόμηση κατά θέμα, συγγραφέα, δυσκολία, λέξεις κλειδιά, έλεγχο μοναδικότητας, έλεγχο πνευματικών δικαιωμάτων κλπ)» εξειδικεύει για το θέμα ο κ. Λιάκος στην πρότασή του.
Ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη έστειλε ο συνταξιούχος δάσκαλος και πρώην Διευθυντής της Α/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, Κωνσταντίνος Κανελλής σύμφωνα με το ekriti.gr.

Αναφέρεται και σχολιάζει όλες τις αλλαγές στις οποίες προβαίνει το τελευταίο διάστημα ο υπουργός Παιδείας. Μεταξύ άλλων ο κ. Κανελλής ζητά να μην καταργηθεί η πρωινή προσευχή στα σχολεία, ενώ γίνεται αναφορά στον όρο «έθνος» που όλο και περισσότερο εκλείπει.

Ολόκληρη η επιστολή:

«Αξιότιμε κύριε υπουργέ της παιδείας, σας γνωρίζω ότι έχω καλά, προς τον παρόν στην υγεία μου, το αυτό δε επιθυμώ και για Σας. Σας απευθύνω αυτή την επιστολή, με όλο το σεβασμό που μπορώ να επιστρατεύσω, ως ένας ταπεινός εργάτης, επί σαράντα και χρόνια της Παιδείας και ειδικότερα της εκπαίδευσης, για να επικοινωνήσω μαζί σας και να σας παρακαλέσω για ένα και μόνο πράγμα. Ελπίζω η παράκλησή μου αυτή να βρει ευήκοον αυτί και να εισακουσθεί. Δεν θα ασχοληθώ λοιπόν με άλλα «επιτεύγματα» όπως η μείωση του ωραρίου των σχολείων, που μ’ αυτόν τον ύπουλο, μυστηριώδη και ταχυδακτυλουργικό τρόπο, πετύχατε εξοικονόμηση προσωπικού, την κατάργηση των ολοήμερων σχολείων που δυστυχώς ή ευτυχώς εγώ προσωπικά είχα την τύχη να στήσω και να οργανώσω στο νομό Ηρακλείου ως διευθυντής Α/θμιας Εκπ/σης κατά τη χρονική περίοδο 2002-2004 και κατά συνέπεια εξοικονόμηση προσωπικού και άλλα. Αλήθεια κύριε ΥΠΟΥΡΓΕ, είστε ένας πραγματικός, με πείρα και γνώση, μάγος, ή εξακολουθείτε να παραμένετε ένας μαθητευόμενος μάγος που στο τέλος θα αναγκαστείτε να φωνάξετε με γοερές κραυγές τους πραγματικούς και άξιους μάγους να σώσουν την ΠΑΙΔΕΙΑΝ και ΕΣΑΣ από τα θανατερά σεισμογενή κύματα που προκαλείτε;

Ξεχάσατε κύριε υπουργέ μια χαρακτηριστική λαϊκή παροιμία, οι παροιμίες «ειρήσθω εν παρόδω» φρονηματίζουν, φωτίζουν, καθοδηγούν, ανοίγουν δρόμους, που λέει με απλότητα και σαφήνεια. «Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται». Είστε καλός καπετάνιος; Κρατάτε σθεναρά με σοφία και σύνεση το τιμόνι κύριε ΥΠΟΥΡΓΕ στο πλοίο που λέγεται «ΠΑΙΔΕΙΑ»; Γιατί δε μελετάτε έσω και λίγο, το βίο και την πολιτεία προηγούμενων και επιτυχημένων υπουργών της ΠΑΙΔΕΙΑΣ; Γιατί δε μελετάτε μεταρρυθμίσεις που άντεξαν και αντέχουν στο χρόνο; Όπως η μεγάλη μεταρρύθμιση του Γέρου της Δημοκρατίας, με τον αξέχαστο και φέροντα Παιδεία Λουκή Ακρίτα και τον αξεπέραστο Παπανούτσο;
Γιατί δεν μελετάτε «Γλυνό και Δελμούζο»;

Όμως για να επανέλθω στο θέμα μου, άλλο θέλω να σας παρακαλέσω. Να σας παρακαλέσω θερμά, όσο πιο θερμά γίνεται και θα επιμένω, θα επιμένω να σας παρακαλώ, αλλά και να σας πιέζω, όσο μου επιτρέπουν οι λίγες δυνάμεις μου, για το ιδιαίτερο και φυσικά όχι προσωπικό αίτημά μου. Να σας πιέζω για το αίτημα αυτό, ως φτωχός και ταπεινός εργάτης της εκπαίδευσης που υπηρέτησε σε βουνά και λαγκάδια, σε κάμπους και αγριάδες, προκειμένου να μάθω μερικά γράμματα στα Ελληνόπουλα, όπου δεν είχα τι να φάω, νερό να πιώ, όπου με περιτριγύριζαν και με απειλούσαν ποντίκια, φίδια, σκορπιοί και δύσκολοι άνθρωποι και σεις σήμερα με ελαφρά την καρδίαν μου κατακόβετε τη σύνταξη κάθε τόσο, παρά τις υποσχέσεις για μια παραπάνω σύνταξη και δεν σας καίγεται καρφάκι, αλλά έχετε και την αναίδεια να αυθαδιάζετε και να προκαλείται βάναυσα τους φέροντες ΠΑΙΔΕΙΑΝ. Ας είναι όμως και ας μου συγχωρεθεί ο θυμός.

ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΣΑΣ ΙΚΕΤΕΥΩ μην καταργήσετε την ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ από τα σχολεία. Γιατί η πρωινή προσευχή στο σχολείο, αυτή η μικρή και σύντομη, θεία λειτουργία, δίνει την πολύτιμη ευκαιρία για να συναντηθούν, μαθητές, μικροί και μεγαλύτεροι. Δάσκαλοι και γονείς. Αυτοί όλοι μαζί, πολύ απλά και αβίαστα σμίγουν. Συγκροτούν δηλαδή, εντελώς με την θέλησή τους, αυτό που στη γλώσσα της επιστήμης της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης ονομάζεται «Εκπαιδευτική Κοινότητα» και όλοι μαζί με κοινή βούληση και θέληση αβίαστα και φυσικά ανεβαίνουν σε υψηλότερα επίπεδα αυτοσεβασμού, πολιτισμού, πνευματικής λειτουργίας και δίδουν σιωπηλά μια υπόσχεση στον ουράνιο πατέρα. ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΚΑΛΟΙ. ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΒΕΛΤΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥΣ ΜΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΝΗ. ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΙΟ ΚΑΛΟΙ…

Υ.Γ. 1ο Εσείς και η παρέα σας κύριε υπουργέ της Παιδείας, της έρευνας και των Θρησκευμάτων, είστε άθεοι. Με γειά σας με χαρά σας. Είναι γνωστό ότι το διάταγμα περί ανεξιθρησκίας υπογράφτηκε από τον αυτοκράτορα της ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ, Κωνσταντινουπόλεως δηλαδή, το 313 μ.Χ. Εγώ όμως κύριε υπουργε και η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων, είμαστε Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Πιστεύουμε στον σταυρωθέντα Χριστό, ομολογήσαμε την πίστη μας με το βάπτισμά μας και την αγάπη μας και τον απόλυτο σεβασμό μας με τη Θεία Κοινωνία, σεβόμαστε απόλυτα την πίστη κάθε άλλου ανθρώπου επί της γης, απαιτούμε όμως και επιδιώκουμε την πιστή εφαρμογή του συντάγματος και των νόμων περί θρησκεύματος των Ελλήνων και προκαλούμεθα με τα δήθεν αριστερίστικα καμώματα και τερτίπια σας. Ρίξτε μια ματιά στον κόσμο που εισρέει στις εκκλησίες κατά τη γιορτή της Μεγαλόχαρης, του Ιησού Χριστού και των αγίων. Γιατί δεν το κάνετε; Πάρτε μια ιδέα. Εξάλλου η ορθοδοξία, με όλες τις υπερβολές της, ανά στους αιώνες, τα λάθη της, τις παραλήψεις της, δεν έπαψε ποτέ να είναι ο υπ αριθμόν ένα πυλώνας στήριξης του Ελληνισμού.

Υ.Γ. 2ο Εσείς κ. υπουργέ, ως υπουργός των Θρησκευμάτων πιο θρήσκευμα διακονείτε;
Υ.Γ. 3ο Κάποτε υπήρχε και ακουγόταν συχνά η λέξη ΕΘΝΟΣ. Τι λέει για τη λέξη αυτή ο καθηγητής της γλωσσολογίας Γ. Μπαμπινιώτης;

Με εθνικό απολυτήριο η είσοδος στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παράλληλα στο κείμενο με τίτλο «Υπόμνημα για την αναδιοργάνωση της μέσης εκπαίδευσης και την είσοδο στα ΑΕΙ-ΤΕΙ» ο κ. Λιάκος προτείνει τη θέσπιση εθνικού απολυτηρίου», βάσει του οποίου θα γίνεται η επιλογή των υποψηφίων φοιτητών στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Για την απόκτησή του, δε, όπως επισημαίνει η ιστοσελίδα alfavita.gr θα απαιτείται συγγραφή διπλωματικής εργασίας στην τελευταία τάξη του Λυκείου, συμμετοχή σε προγράμματα φυσικής αγωγής και σε προγράμματα Δημιουργικότητας, Εθελοντισμού και Κοινωνικής Προσφοράς.

Μετά τη θέσπιση του εθνικού απολυτήριου, σύμφωνα με την εισήγηση της επιτροπής, τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς φοιτητές και στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένα για την επιλογή να στηρίζονται κατά 80% στο εθνικό απολυτήριο που απέκτησε κάθε υποψήφιος και κατά 20% σε προσόντα τα οποία θα καθορίζονται ανά τμήμα. Ωστόσο σε κάποια τμήματα, τα λεγόμενα υψηλής ζήτησης, όπως νομικές και ιατρικές ακόμη και το 99% της μοριοδότησης για την είσοδο θα προέρχεται από το περιεχόμενο του Εθνικού Απολυτηρίου.

Για όσους μαθητές δεν καταφέρουν να πάρουν το εθνικό απολυτήριο προβλέπεται ένα «πιστοποιητικό σπουδών» στο οποίο θα πιστοποιείται τι ακριβώς έχει επιτύχει ο μαθητής, θα αντιστοιχεί σε ορισμένο αριθμό Ακαδημαϊκών Πιστωτικών Μονάδων του ευρωπαϊκού συστήματος πιστοποίησης προσόντων. Έτσι, οι κάτοχοί του θα μπορούν ακόμη και να διεκδικήσουν την εισαγωγή σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, εφόσον ικανοποιούν τις προϋποθέσεις που θέτει, ενώ θα μπορούν να φοιτήσουν και σε ιδρύματα κατάρτισης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε επαγγελματικά ινστιτούτα κτλ.

Τέσσερα χρόνια το Γυμνάσιο – Δύο το Λύκειο
Στον πυρήνα της πρότασης Λιάκου βρίσκεται επίσης η μετατροπή του Γυμνασίου σε τετραετής φοίτησης και του Λυκείου σε διετής αν και ο Νίκος Φίλης έχει ξεκαθαρίσει ότι κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό να εφαρμοστεί αυτή τη στιγμή.

Κάθε μαθητής θα παρακολουθεί 6 μαθήματα ορισμένα εκ των οποίων θα παρέχονται σε δύο επίπεδα (κανονικό και υψηλό). Για τη διάρθρωση του προγράμματος οι μαθητές θα παρακολουθούν υποχρεωτικά τα μαθήματα Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία και Αγγλικά ενώ θα συμπληρώνουν το πρόγραμμά τους με 4 μαθήματα που θα επιλέγονται από 4 ομάδες.

Η ύλη για τις εξετάσεις του εθνικού απολυτηρίου είναι αυτής της Β΄ Λυκείου αλλά θα θεωρείται ότι ο μαθητής γνωρίζει και αυτά που διδάχτηκε στην Α΄ Λυκείου.


ΠΗΓΗ
Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...