Κυριακή, 6 Νοεμβρίου 2016

Το σύστημα των ηλιθίων


Είναι να απορεί κανείς με το κακό της γραφειοκρατίας στην Ελλάδα. Χρόνια κρατά η ιστορία και δεν μαστίζει μόνο τη χώρα μας αλλά και πολλές χώρες στον κόσμο.


Βλέπετε, η γραφειοκρατία αποτελεί ένα από τα πολύ καλά δομημένα εργαλεία της Νέας Τάξης, το οποίο καταφέρνει να εμποδίζει την αμεσότητα και την απλότητα με την οποία μπορείς να διεκπεραιώσεις διάφορες εργασίες, με σποπό να κουράζει τον κόσμο ή ακόμα και να τον αποτρέπει, από το να εργάζεται με αποτελεσματικότητα, σε οποιονδήποτε τομέα.

Τροχοπέδη της ανάπτυξης και της ευελιξίας, οι γραφειοκρατικές δομές αποτελούν το βάσανο χιλιάδων πολιτών σε όλο τον κόσμο και τους προκαλούν άγχος και ανασφάλεια. Πολλές φορές ακόμα, οι τραγικές συνέπειες που ακολουθούν την ματαίωση επαγγελματικών σχεδίων κι επενδύσεων, λόγω της ύπαρξης της γραφειοκρατικής Λερναίας Ύδρας, προκαλούν κατάθλιψη, σοβαρές ασθένειες ή οδηγούν ακόμα και στην αυτοκτονία συνανθρώπους μας, που δεν αντέχουν τα αδιέξοδα, πολύπλοκων γραφειοκρατικών υποθέσεων.

Και μέσα σε όλο αυτό το βάσανο έρχονται να προστεθούν και οι δημόσιοι υπάλληλοι, που είναι ταγμένοι να εξυπηρετούν τον πολύπαθο πολίτη, ο οποίος καταλαμβάνεται από άγχος και νευρικότητα, απλά και μόνο στη σκέψη, ότι θα μπει μέσα σε Δημόσια Υπηρεσία.

Με μιά τέτοια κακή ψυχολογία λοιπόν, βλέπεις τους πολίτες να αντιμετωπίζουν τον υπάλληλο με επιφυλακτικότητα και κριτική διάθεση. Χρειάζεται ήδη, μια προσπάθεια από μέρους του υπαλλήλου να αλλάξει την κακή προδιάθεση του πολίτη που έχει απέναντί του και να τον πείσει τουλάχιστον, για τις καλές του προθέσεις. Διότι δεν είναι σίγουρο ότι και ο ίδιος ο υπάλληλος έχει τα μέσα και τα εργαλεία που χρειάζονται για να μπορέσει να εξυπηρετήσει το κοινό.

Θυμηθείτε πόσες φορές σας έτυχε για παράδειγμα να περιμένετε ώρες στην ουρά κι όταν φτάσει η ποθητή ώρα να εξυπηρετηθείτε, να καταρρέει το ηλεκτρονικό σύστημα!

Κι όλα καταφέρνουν να "τσουλάνε" με λίγη καλή θέληση από τον πολίτη, λίγη καλή θέληση από τον υπάλληλο κλπ κλπ.

Τι γίνεται όμως, όταν στη θέση του υπαλλήλου κάθεται ο απόλυτος εξουσιαστής, που δεν ανέχεται την υπέρβαση του ωραρίου, την διακοπή την ώρα του καφέ ή του τσιγάρου και κατακεραυνώνει όποιον τολμήσει να μην έχει το απαραίτητο έγγραφο ή την απαραίτητη υπογραφή;

Αυτές οι περιπτώσεις δυστυχώς είναι πάρα πολλές, σε πολλές υπηρεσίες και παρατηρείς τον πολίτη, που για κακή του τύχη πέφτει σε έναν τέτοιο υπάλληλο, να περνά πραγματικά έναν Γολγοθά μέχρι να καταφέρει να εξυπηρετηθεί.

Το χειρότερο αυτών των περιπτώσεων είναι όταν ο σαδιστής υπάλληλος βγάζει τα κόμπλεξ του σε ηλικιωμένους, που πολλές φορές δεν καταλαβαίνουν τι πρέπει να κάνουν και σε ανέργους ή αδύναμους συμπολίτες μας που ζητούν βοήθεια και καθοδήγηση. Τα άτομα αυτά πάνε κι έρχονται από γραφείο σε γραφείο και το χειρότερο από μέρα σε μέρα, αναζητώντας χαρτιά και υπογραφές. Η απελπισία είναι έκδηλη στα πρόσωπά τους κι όλα αυτά, επειδή ο υπάλληλος θεωρεί τον εαυτό του αυθεντία, ενώ στην πραγματικότητα, δεν ξέρει τι του γίνεται και μάλιστα για να καλύψει την ανεπαρκειά του κάνει τον άλλον να νιώθει κι υποχρεωμένος που είναι εκεί και τον "εξυπηρετεί", ειδάλλως ας πάει σε άλλη υπηρεσία χιλιόμετρα μακριά κι αν του αρέσει κιόλας!

Βλέπετε το σύστημα προωθεί τη βόλεψη πρωτίστως των ηλιθίων, των οποίων γονείς και φίλοι προσπαθούν να τους βολέψουν σε κάποια θεσούλα στο Δημόσιο, ώστε να "ζήσουν καλύτερα" τα καημένα τα παιδιά, που έχουν προβλήματα και δεν μπορούν να δουλέψουν κάπου αλλού. Έτσι ζουν αυτά καλύτερα κι οι υπόλοιποι που εξαρτώνται από αυτά, πολύ χειρότερα!

Άσχετα από την κάθε υπόθεση και την πολυπλοκότητά της κι άσχετα από τα προβλήματα που κουβαλάει ο καθένας, κανείς δεν μπορεί να δει, ότι πέρα από τις έγνοιες της καθημερινότητας υπάρχει η έγνοια για τον πόνο του άλλου. Ακόμα κι αν δεν μπορείς να εξυπηρετήσεις κάποιον, το να τον κάνεις να νιώθει άχρηστος, ένοχος και να βγάζεις πάνω του όλο σου τον θυμό και τα κόμπλεξ, αυτό είναι απάνθρωπο.

Πρέπει να φερόμαστε στους άλλους όπως θέλουμε να φέρονται σε εμάς. Οι ίδιοι αυτοί βασανιστές υπάλληλοι είναι οι χειρότεροι κλαψιάρηδες, φωνακλάδες και κατήγοροι όταν βρεθούν οι ίδιοι, στη θέση του πολίτη που θέλει να εξυπηρετηθεί. Τότε όμως δεν σκέφτονται καν, τον τρόπο με τον οποίο αυτοί φέρονται στους άλλους.

Πόσο υποκριτές μπορεί να είμαστε και πόσο πέφτουμε στην παγίδα της πολυπλοκότητας του Δημοσίου τομέα των κρατών που στήθηκε από τους Παγκόσμιους εξουσιαστές όχι μόνο για να βασανίζει τους ανθρώπους, αλλά για να τους κάνει να βγάζουν τον χειρότερο εαυτό τους και να χάνουν τις ευκαιρίες που τους δίνονται κάθε μέρα, ώστε να κερδίσουν με την σωστή τους συμπεριφορά,την αγάπη, το σεβασμό και τη βοήθεια προς τον συνάνθρωπο, το εισιτήριο για την Ουράνια Βασιλεία.

Ένας ανήσυχος πολίτης


el.gr
Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...