Γ. Μοτσάκος Ειδικός σε Θέματα Άμυνας και Ασφάλειας Πληροφοριών (Βαλκανίων  και χωρών Κ.Α.Κ )

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Η Μόσχα σύμφωνα με πληροφορίες του τύπου και   αμυντικές ιστοσελίδες ετοιμάζει ένα εκ των τρομερότερων αεροναυτικών συστημάτων της,  θέλοντας να καλύψει το χρονικό κενό μέχρι την οικοδόμηση ικανού αριθμού υπερ-αντιτορπιλικών κλάσεως «LEADER» με τα οποία θα επανδρώσει όλους τους στόλους, αλλά  ειδικά αυτόν της Μεσογείου.

 Η γεωπολιτική κατάσταση στην περιοχή μας είναι άμεσου ενδιαφέροντος και προτεραιότητας  λόγω Συρίας , Λιβύης, Αιγύπτου και Σουέζ.
Μιλάμε όμως για  ένα πραγματικό οπλικό σύστημα που θα φέρει επανάσταση σε όλα αυτά που γνωρίζουμε έως τώρα στον ναυτικό επιχειρησιακό τομέα.
Το Εκρανοπλάνο θα μεταφέρει πεζοναύτες με τα συστήματα τους, ενώ θα εκτοξεύει και πυραύλους cruise και ταυτόχρονα  θα  κινείται με ασύλληπτες ταχύτητες ακριβώς λίγο πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Θα είναι αποβατικό σκάφος , αεροσκάφος με πυραύλους και άλλα οπλικά συστήματα όπως πολυβόλα , ενώ θα διαθέτει και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου « σκοτεινιάζοντας» τις οθόνες των εχθρικών ραντάρ. Πρόκειται καθαρά για ρωσική επινόηση και η παρουσία του στην Κασπία παλαιότερα  κατά τον ψυχρό πόλεμο είχε προκαλέσει φρενίτιδα στις νατοϊκές υπηρεσίες πληροφοριών .
Από το  1960 έως τις αρχές του 1990, το πολεμικό ναυτικό της  Σοβιετικής Ένωσης χρησιμοποιούσε αυτά τα τεράστια υβριδικά αεροσκάφη που τα ονόμαζαν εκρανοπλάνα  .
Το Εκρανοπλάνο είναι ένα όχημα που μοιάζει με αεροπλάνο αλλά η λειτουργία του βασίζεται αποκλειστικά στην αρχή της επίδρασης του εδάφους.
Διαθέτει ανυψωτική δύναμη της τάξεως των 1.000 τόνων, που το εντάσσει μεταξύ των μεγαλύτερων που έχουν ποτέ επιτευχθεί. Το KM, όπως ήταν γνωστό το Θαλάσσιο Τέρας της Κασπίας στο απόρρητο Σοβιετικό στρατιωτικό πρόγραμμα, είχε μήκος 100 μέτρων , ζύγιζε 540 τόνους με πλήρες φορτίο και μπορούσε να ταξιδέψει με ταχύτητες μεγαλύτερες των 400 χιλιομέτρων την ώρα  λίγα μόλις μέτρα πάνω από την επιφάνεια του νερού.
Μία άλλη σχεδίαση, το μοντέλο κλάσης Lun, το οποίο εισήλθε σε υπηρεσία με το Στόλο της Μαύρης Θάλασσας το 1987, είχε ανώτατη ταχύτητα 550 km/h.

9b89e630e0da6e795aee9beff594684e

Η ανάπτυξη και λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος με κόστος από τον κοινό προϋπολογισμό  του αμυντικού συνασπισμού των ευρασιατικών χωρών δεν θα γίνει αφόρητη επιβάρυνση για τον ρωσικό ομοσπονδιακό προϋπολογισμό, αναφέρουν οι ειδικοί του προγράμματος  .
Η πολιτική έκδοση του Εκρανοπλάνου  WIG μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη Βόρεια Θάλασσα διαδρομή , αυξάνοντας την κυκλοφορία κυρίως με την Κίνα και την Ευρώπη.
Οι υπολογισμοί δείχνουν ότι για τη μεταφορά των 50 εκατομμυρίων τόνων, θα  προκύψει η ζήτηση για τέτοιες ποσότητες ήδη από το 2020, στη γραμμή Μουρμάνσκ – Σαγκάη για παράδειγμα, απαιτούνται  90-100 πλοία με χωρητικότητα κενού  βάρους 65.000 τόνων, και η μετάβαση μέσω του  περάσματος αυτού με μέση ταχύτητα 13,4 κόμβων θα ολοκληρώνεται σε  περίπου 23 ημέρες.
Για την παράδοση του ίδιου φορτίου από τα Εκρανοπλάνα WIG με φορτίο 10.000 τόνων και ταχύτητα 324 κόμβων (600 χιλιόμετρα ανά ώρα) δεν χρειάζονται περισσότερο από 18-20 αεροσκάφη , και ο χρόνος διέλευσης δεν θα υπερβαίνει τις 24 ώρες.

Η δυνητική ζήτηση για τη μεταφορά κατά μήκος αυτής της διαδρομής θα ανέλθει σε πάνω από 650 εκατομμύρια τόνους ,  όσο το φορτίο  τώρα που διέρχεται  μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στον αμυντικό τομέα οι Ρώσοι επιτελείς διαβλέπουν μια ικανή χρονική περίοδο η οποία απαιτείται για την επάνδρωση  με σύγχρονα πλοία του στόλου της Μεσογείου που τους ενδιαφέρει .

loon_fire

«Ακόμα και εάν αρχίσουμε να κατασκευάσουμε  σήμερα σύγχρονα πλοία , δεν θα επιτύχουμε ποτέ την ενωμένη δύναμη των στόλων του ΝΑΤΟ και της Ιαπωνίας, που είναι οπλισμένα με το αντιπυραυλικό σύστημα «Aegis»», αναφέρει Ρώσος αξιωματούχος που τηρεί την ανωνυμία του για ευνόητους λόγους.

Με την απειλή της πυρηνικής αντιπαράθεσης να είναι ενεργή ,  και την ανάγκη για οπλικές πλατφόρμες για εκτόξευση  πολλών   πυραύλων  cruise, τα σμήνη των  Εκρανοπλάνων αποτελούν την πλέον αξιόπιστη λύση.

«Οι υπολογισμοί δείχνουν ότι σε περιόδους ειρήνης κοντά στις ακτές των Ηνωμένων Πολιτειών θα πρέπει να διατηρούνται μόνιμα  τέσσερις έως έξι μοίρες του  σούπερ-βαρύ Εκρανοπλάνου WIG με συνολική δύναμη κάθε μοίρα τρία ή τέσσερα σκάφη, καθώς και αντιπυραυλικά συστήματα  δρώντας από κοινού με 80 περίπου μαχητικά αεροσκάφη .

Τα Εκρανοπλάνα θα δύνανται να εκτελέσουν αποστολές , ανθυποβρυχιακού πολέμου , αντι-πυραυλικής άμυνας και αποβατικές . Το «σκάφος» αυτό έχει την δυνατότητα  να προσεγγίζει την ακτή και να αποβιβάζει  στρατιωτικό εξοπλισμό και στρατιώτες.

Θα δύναται να μεταφέρει με ταχύτητα και κυρίως ασφαλέστερα  μέχρι 500 τόνους οπλικά συστήματα  και ανθρώπινο δυναμικό. Επίσης μπορεί να μεταφέρει στο εσωτερικό του ακόμα και κοντέινερ με πύραυλους klub-k δημιουργώντας πυραυλικές βάσεις οπουδήποτε απαιτηθεί.
«Εμείς, θα δουλέψουμε μαζί με την ομάδα μου στο  σύστημα ελέγχου του μελλοντικού στόλου των εκρανοπλάνων , με τη διεξαγωγή ερευνητικών εργασιών στον τομέα αυτό. Μέχρι τώρα, δουλεύουμε κυρίως σε ερευνητικά κέντρα, υλοποιώντας μια σειρά από επιστημονικές έρευνες, προς το συμφέρον του ρωσικού Υπουργείου Άμυνας. Το επόμενο διάστημα  θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε το πρώτο πρωτότυπο» ,  είπε ο ναυπηγός  Georgi Antsev.

pic_903_3

Ο επικεφαλής της βάσης κατασκευής των πλοίων του   στόλου  του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού Πλοίαρχος Τραπίντσικωφ , τόνισε ότι το πρόγραμμα ναυπήγησης έως το 2030, περιλαμβάνει την κατασκευή ολόκληρου στόλου  «εκρανοπλάνων»,  εφοδιασμένα με βαλλιστικούς πυραύλους .

Η Ρωσία έχει θέσει μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή ολόκληρου στόλου εκρανοπλάνων. Αναλυτές τολμούν να υποθέσουν ότι θα κατασκευάσουν αεροσκάφη για το έλεγχο  του βόρειου παγωμένου Ωκεανού, της Μαύρης, της Μεσογείου  και της Κασπίας θάλασσας,  για την φύλαξη των θαλάσσιων περασμάτων στην Αρκτική, και για τα ρωσικά σύνορα των μεγάλων ποταμών Αμούρ και Βόλγα. Πρόκειται για μια ενδεχόμενη ισοδύναμη απάντηση της Μόσχας στους αμερικανικούς στόλους που αρμενίζουν στους ωκεανούς .