Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

Παιδεία: Η πολιτική κατέστρεψε ό,τι πιο πολύτιμο έχει η χώρα


Ο μεγαλύτερος και σημαντικότερος πλούτος μίας χώρας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της, γι’ αυτό και κάθε χώρα επενδύει πάρα πολλά κονδύλια στην παιδεία. Η Ελλάδα βεβαίως δεν αποτελεί εξαίρεση και πάντα επένδυε στην παιδεία και την εκπαίδευση.

Σχολιάζει ο Γιώργος Αναγνωστόπουλος

Δυστυχώς όμως, έρχεται το ετήσιο διεθνές τεστ αξιολόγησης PISA του ΟΑΣΑ, που βαθμολογεί τις ικανότητες των δεκαπεντάχρονων μαθητών από 72 χώρες σε τρεις βασικές κατηγορίες, δηλαδή τις επιστήμες, την κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά, το οποίο κατατάσσει τους Έλληνες μαθητές στην 43 θέση, ήτοι χειρότερα από την κατάταξη προηγουμένων ετών, που ούτως η άλλως δεν ήταν ικανοποιητική.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό, δεν πρόκειται για κάτι απλό η επιφανειακό, καθώς αποτελεί προειδοποίηση ότι πετάμε λεφτά στην τουαλέτα, γιατί αντί οι ικανότητες των Ελλήνων μαθητών να βελτιώνονται αντιθέτως χειροτερεύουν.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι την πολιτικοποιούμε, όπως όλα τα θέματα στην Ελλάδα έτσι και την παιδεία την έχουμε κάνει υποχείριο πολιτικών σκοπιμοτήτων χωρίς να ενδιαφέρονται οι αρμόδιοι για την ζημιά που κάνουν στην χώρα.


Αντί λοιπόν να αφήσουμε στην άκρη τις κομματικές και πολιτικές σκοπιμότητες στην παιδεία γιατί αυτή είναι το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο της χώρας, κάνουμε ότι μπορούμε για να απαξιώσουμε αυτή την μεγάλη πνευματική αξία.

Δεν ξέρω πώς μπορούν να πειστούν τα Ελληνικά κόμματα ότι υπάρχουν τρεις τομείς που δεν πρέπει να πολιτικοποιούνται ή να κομματικοποιούνται, τομείς όπου τα κόμματα πρέπει να συνεργάζονται και να συμφωνούν για το τι μέλει γενέσθαι. Οι τομείς αυτοί είναι η Παιδεία, η Άμυνα και η Εξωτερική Πολιτική της χώρας.

Στην πλειονότητα των Δημοκρατικών χωρών το ποιο πάνω είναι χρυσός κανόνας. Εάν κοιτάξουμε τώρα ποιες είναι οι ποιο ευημερούσες χώρες στον κόσμο, θα διαπιστώσουμε ότι όλες ανεξαιρέτως, έχουν πολύ πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα.

Αυτά τα συστήματα, όχι μόνο προσφέρουν τα μέγιστα στην χώρα αλλά αποτελούν και ένα μαγνήτη προσέλκυσης ξένων φοιτητών οι οποίοι και καλύπτουν σημαντικό τμήμα του κόστους της Εθνικής Παιδείας, αλλά και προσελκύουν εγκεφάλους από άλλες χώρες, που μπορούν να προσφέρουν μετά την αποφοίτηση πολλά στην χώρα που θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Η παιδεία σε πολλές χώρες έχει μετατραπεί από ακαδημαϊκή δραστηριότητα σε ένα είδος Βιομηχανίας που παράγει υψηλού μορφωτικού επιπέδου νέους ανθρώπους, ανθρώπους που αύριο θα είναι οι ηγέτες του κλάδου με τον οποίο θα ασχοληθούν.

Στη χώρα μας όμως, αν κοιτάξουμε τα βιογραφικά των ηγετών στον επιχειρηματικό τομέα, στις επιστήμες και στην πολιτική, θα διαπιστώσουμε ότι η πλειοψηφία τους είναι είτε πτυχιούχοι ξένων Πανεπιστημίων, είτε έχουν κάνει μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, πράγμα που είναι λυπηρό αλλά και εξαιρετικά ανησυχητικό, γιατί αποδεικνύει την αποτυχία του δικού μας εκπαιδευτικού συστήματος.



defence-point.gr 
Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...