Σάββατο, 11 Μαρτίου 2017

Δες τι θα Συμβεί στο Σώμα Σου Όταν Σταματήσεις να Τρως Ψωμί




Το ψωμί είναι μια βασική τροφή στο δυτικό τρόπο ζωής. Μας σερβίρεται πάντα στα εστιατόρια, αλλά και τα καταστήματα γρήγορου φαγητού το εντάσσουν στα γεύματα που προσφέρουν. Κάθε νοικοκυριό προμηθεύεται καθημερινά από το φούρνο της γειτονιάς το ψωμί της ημέρας για να συνοδεύσει τα πιάτα στο τραπέζι.

Το ψωμί μας παρέχει περίπου το 20% των συνολικών θερμίδων που λαμβάνουμε μέσα στη μέρα. Κι ενώ δεν είναι κακό να καταναλώνουμε σπιτικό ψωμί μια φορά στο τόσο μαζί με το φαγητό μας, το επεξεργασμένο ψωμί και αρτοσκευάσματα, που βρίσκουμε στην αγορά, είναι λάθος να καταναλώνονται καθημερινά.

Τα επεξεργασμένα αρτοσκευάσματα που υπάρχουν στην αγορά περιέχουν συντηρητικά και πρόσθετα που μπορεί να βλάψουν την υγεία μας. Αυτές τις τροφές προσπαθήστε να τις περιορίσετε ή να τις εξαλείψετε από τη διατροφή σας. Όταν το κάνετε, θα αισθανθείτε πιο ευδιάθετοι και λιγότερο φουσκωμένοι. Υπάρχουν πολλά οφέλη για την υγεία σας από την αποχή από το ψωμί.
Πως ωφελείται η υγεία μας όταν δεν τρώμε ψωμί:
1. Χάνουμε βάρος – Αδυνατίζουμε

Όπως ίσως γνωρίζετε, μια από τις πρώτες τροφές που σταματά να τρώει κάποιος που προσπαθεί να χάσει βάρος είναι το ψωμί (1).

Αυτό γίνεται επειδή η υψηλή περιεκτικότητά του σε ραφιναρισμένους υδατάνθρακες, κάνει το σώμα μας να συσσωρεύει ρευστό λίπος. Υπολογίζεται ότι κάθε γραμμάριο υδατανθράκων που παίρνουμε από τη διατροφή, δεσμεύει μέχρι και 3 – 4 γραμμάρια νερού. Αυτό μπορεί να μας κάνει να φαινόμαστε πλαδαροί και γεμάτοι.

Η κατανάλωση επεξεργασμένων δημητριακών προκαλεί επίσης το σχηματισμό σπλαχνικού λίπους γύρω από την περιοχή της κοιλιάς, το γνωστό σωσίβιο (2).
2. Ενισχύουμε την ενέργεια του οργανισμού μας

Η κατανάλωση σίτου είναι γνωστό πως προκαλεί ταχεία αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, κάτι το οποίο δεν είναι πάντοτε καλό. Τα υπολείμματα της ουσίας glyphosate (το ζιζανιοκτόνο roundup) στο σιτάρι (3) αυξάνουν ταυτόχρονα την εντερική διαπερατότητα (4), γεγονός που μεγαλώνει τις πιθανότητες εμφάνισης της ασθένειας Σύνδρομο του Ευερεθίστου Εντέρου.

Σύμφωνα με τον Alessio Fasano, διευθυντή ιατρικών θεμάτων κι έρευνας πάνω στην κοιλιοκάκη του Πανεπιστημίου του κεντρικού Μέρυλαντ, κανείς δεν μπορεί να αφομοιώσει σωστά τη γλουτένη. Μερικοί από μας είναι πιο ευαίσθητοι στην αφομοίωση της γλουτένης από κάποιους άλλους.

Λέει χαρακτηριστικά στο Discovery News: «Δεν έχουμε όλοι τα ένζυμα που τη διασπούν. Όλα εξαρτώνται από την διαπερατότητα των εντερικών τοιχωμάτων αφότου εισέλθει στο πεπτικό σύστημα και στο πώς το ανοσοποιητικό μας σύστημα θα αντιδράσει σε αυτή». (5)

Η γλουτένη αποτελείται από την γλιαδίνη και την γλουτενίνη, οι οποίες είναι ανοσοποιητικά αντιθρεπτικά συστατικά και προκαλούν φλεγμονώδεις αντιδράσεις στα τοιχώματα του λεπτού εντέρου σε άτομα που δεν έχουν τα ένζυμα να τις διασπάσουν. Κάτι τέτοιο μπορεί να μας κάνει να αισθανόμαστε κουρασμένοι, αδύναμοι και ανήσυχοι, ακόμα και μετά από ένα ισορροπημένο γεύμα.

Το σιτάρι είναι επίσης γνωστό ότι προκαλεί χρόνια φλεγμονή και πόνο στις αρθρώσεις που απομυζούν την ενέργεια και τη διάθεσή μας.
3. Βελτιώνουμε την πέψη

Μαζί με τις περιπτώσει που το παρακάνουμε με το φαγητό, όταν καταναλώνουμε τροφές από σιτάρι δυσκολευόμαστε να χωνέψουμε. Βασικά, οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι τα καθημερινά πεπτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν προκαλούνται από γεύματα πλούσια σε γλουτένη.

«Περίπου το ένα τρίτο των ασθενών που επισκέπτονται το ιατρείο μου παραπονιούνται για ενοχλήσεις στο πεπτικό τους σύστημα, όπως φούσκωμα, διάρροια, εμετός και πόνο στο στομάχι, μετά την κατανάλωση αρτοσκευασμάτων», εξηγεί η Δρ. Isabel Skypala, διαιτολόγος εξειδικευμένη στις αλλεργικές αντιδράσεις. «Μερικοί άνθρωποι βρίσκουν ορισμένα τρόφιμα δυσκολοχώνευτα και το σιτάρι φαίνεται να είναι ένα από αυτά». (6)

Ίσως οι πιο γνωστές ασθένειες που προκαλούν πεπτικά προβλήματα σχετιζόμενα με τη γλουτένη είναι η αλλεργία στο σίτο, ή ευαισθησία σιτάρι και η κοιλιοκάκη, αλλά υπάρχουν και άλλα συμπτώματα σχετικά με το σιτάρι που επιβαρύνουν το πεπτικό σύστημα.

Έτσι, ο περιορισμός κατανάλωσης τροφών που περιέχουν σιτάρι κι άλλα ζυμώσιμα ολιγοσακχαρίδια, δισακχαρίδια, μονοσακχαρίδια και πολυόλες μπορεί επίσης να εξαλείψει τα συμπτώματα της ασθένειας του Συνδρόμου του Ευερεθίστου Εντέρου.
4. Ελέγχουμε την όρεξη

Οι ραφιναρισμένοι υδατάνθρακες που βρίσκονται στο άσπρο ψωμί στερούνται τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά του φλοιού και του σπέρματος του κόκκου του σιταριού, που είναι πιο εύκολο για το σώμα μας να τα χωνέψει. Αντ’ αυτού, περιέχουν το αμυλούχο ενδοσπέρμιο του κόκκου που γρήγορα μετατρέπεται σε γλυκόζη, προκαλώντας αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα (5).

Η απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα οδηγήσει σε μια εξίσου απότομη μείωση μερικές ώρες αργότερα. Έτσι, η κατανάλωση ψωμιού αυξάνει τις πιθανότητες να συνεχίσετε να πεινάτε μετά από το γεύμα και να αναζητάτε να καταναλώσετε πιο απλούς υδατάνθρακες.

Η απουσία φυτικών ινών και η ευτελής θρεπτική αξία των επεξεργασμένων αρτοσκευασμάτων μας κάνει να νιώθουμε σωματικά λιγότερο πλήρεις και μας οδηγεί στο να τρώμε σνακ όλη την ημέρα.

Ξεκινήστε κόβοντας το ψωμί τελείως για μία εβδομάδα. Αν αρχίσετε να αισθάνεστε καλύτερα, δοκιμάστε να επεκτείνετε το διάστημα που ακολουθείτε αυτή τη διατροφή για ένα μήνα ή δοκιμάστε εναλλακτικές συνταγές με όσο το δυνατόν λιγότερο ψωμί στα φαγητά σας.


*Οι πληροφορίες που περιέχονται στο http://share24.gr δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας.



share24.gr



Οι παραπομπές που υπάρχουν στο άρθρο:


(1) http://www.dailymail.co.uk/health/article-189834/Water-retention.html
(2) http://www.livestrong.com/article/537165-does-white-bread-make-you-fat/
(3) http://www.nrcresearchpress.com/doi/abs/10.4141/cjps94-117#.WMGEoriZG1s
(4) https://search.informit.com.au/documentSummary;dn=641406900036750;res=IELNZC
(5) http://news.discovery.com/human/why-you-should-probably-stop-eating-wheat-121214.htm
(6) http://www.nhs.uk/Livewell/digestive-health/Pages/cutting-out-bread.aspx
Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...