Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

Σιγά, η πατρίδα κοιμάται, Ευκλείδη θα ασχοληθείς καθόλου με την ΕΛΒΟ;


Τι γίνεται με την ΕΛΒΟ; Όλο εξελίξεις προαναγγέλλονται και εξελίξεις δεν βλέπουμε. Ό,τι και να καταλογίζει κανείς αναφορικά με κακοδιαχείριση και τη συσσώρευση χρεών, αυτό που δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς είναι πως πρόκειται για ένα εργοστάσιο με πολύ μεγάλες δυνατότητες και περισσότερα από 300 άτομα έμπειρο προσωπικό το οποίο «κοιμάται» εδώ και τέσσερα περίπου χρόνια.

Το κράτος δηλώνοντας, ακόμη και αρκετά χρόνια πίσω, την αδυναμία του να το λειτουργήσει το παρέδωσε στα χέρια ιδιώτη. Τα αποτελέσματα είναι γνωστά όσο, γνωστά είναι και αυτά που λέγονται για την περίοδο εκείνη, εν πολλοίς αυταπόδεικτα από τις εξελίξεις.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και πάλι προσπάθεια πώλησης μόνο που ο ιδιοκτήτης του, το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών, να είναι ο τελευταίος που ενδιαφέρεται και η μόνη αγωνία που εκφράζεται να είναι μόνο από τον κυρίως πελάτη, αυτόν που έχει το πρόβλημα, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Εξ όσων γνωρίζουμε, τόσο η ηγεσία του ΥΕΘΑ όσο και ειδικότερα ο ΑΝΥΕΘΑ (καθ’ ύλην αρμόδιος για την αμυντική βιομηχανία, με τη «μικρολεπτομέρεια» ότι δεν του ανήκουν οι κρατικές βιομηχανίες!) αγωνιούν, αλλά όπως είπαμε είναι αναρμοδίως αρμόδιοι.

Ποιος ο λόγος της αγωνίας; Μα διότι αργότερα γρηγορότερα θα πρέπει να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων που αν επιχειρήσουμε να τα «αξιολογήσουμε» εν συνόλω, θα αποφανθούμε εύκολα ότι κατατάσσεται, όπως και άλλα μέσα του, αρκετά κάτω του μετρίου.


Δεν θέλει και πολύ φιλοσοφία επίσης, ότι από τον Στρατό Ξηράς (ΣΞ) λείπει ένα τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού, καθώς η προσπάθεια κατασκευής ενός πρωτοτύπου τέτοιου οχήματος από την ΕΛΒΟ εγκαταλείφτηκε, λόγω των προβλημάτων της, αν και ήταν σε αρκετά ώριμο στάδιο.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε όλη τη χώρα που είχαν ανανεωθεί λόγω Ολυμπιακών Αγώνων έχουν συμπληρώσει πλέον δεκαπενταετία και η ανάγκη για αντικατάστασή τους είναι εμφανής.

Η γερμανική KMW κατασκευάζει το σκάφος των αρμάτων της στον Βόλο και αναγκάζεται να τα πάει στην Γερμανία για περαιτέρω συναρμολόγηση και εν συνεχεία στις αραβικές χώρες που είναι οι αγοραστές τους, λες και δεν θα μπορούσαν να μεταφέρονται από τον Βόλο στη Θεσσαλονίκη δουλειά που είχε γίνει στο παρελθόν.

Τεράστιες ποσότητες ανταλλακτικών, τα περισσότερα χρήσιμα ή ακόμα και κρίσιμα για τον ΣΞ κάθονται στα ράφια της ΕΛΒΟ όπως «κάθεται» και όλη η ΕΛΒΟ. Οι επί της ουσίας αρμόδιοι – διότι οι κατά νόμω, δηλαδή το ΥΠΟΙΚ τα είπαμε – αναζητούν τέσσερα χρόνια για τη «βέλτιστη».

Μόνο που ίσως όφειλαν να σκεφτούν, ότι και μια ΜΗ βέλτιστη λύση είναι καλύτερη από το να κάθεται όλη αυτή η υποδομή για τέσσερα χρόνια και σιγά σιγά να χάνεται η τεχνογνωσία μια και το προσωπικό συνεχώς απομειώνεται. Αφού τους πληρώνει το υπουργείο βρε Ευκλείδη, δε νομίζεις ότι κάποια στιγμή πρέπει να ξεμπερδεύουμε ώστε να κάνουν και κάτι, τη στιγμή μάλιστα που το θέλουν περισσότερο από όλους μας;

Επιτέλους, το σύνολο του Οικονομικών ασχολείται με τα μνημόνια και τις δόσεις; Κανείς δεν μπορεί να βάλει ένα λιθαράκι για να δούμε επιτέλους κάποτε αυτή την «ανάκαμψη» που εξαγγέλλεται Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή όπως τα φροντιστηριακά μαθήματα ξένων γλωσσών;

Ευκλείδη, τα βρίσκεις παράλογα τα παραπάνω; Μήπως να ασχολιόσουν λιγάκι να προχωρήσουμε; Ασχέτως τελικών επιλογών. Κάτι να γίνει. Δεν μπορούν όλα στη χώρα αυτ’η να σέρνονται και να μην μπορεί κανένας να πάρει αποφάσεις ακόμα και για τα στοιχειώδη, ακόμα και για τα αυτονόητα.



defence-point.gr 
Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...