Οι Διαφημιστικές εταιρείες προωθούν μαζικά ψυχολογικά πειράματα για την αύξηση των κερδών τους

Ένα νέο μαζικό ψυχολογικό πείραμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο άμεσο μέλλον προς όφελος των διαφημιστικών κερδών και της «βελτιστοποίησης» των πρακτικών μάρκετινγκ των μεγάλων εταιρειών.

Έτσι, πολύ σύντομα οι εταιρείες θα μπορούν να ελέγχουν τις αντιδράσεις του κοινού στις διαφημίσεις και τα διαφημιστικά μηνύματα, στις νέες μουσικές κυκλοφορίες και στις ταινίες προτού αυτά μεταδοθούν στο ευρύ κοινό μέσω του ελέγχου των εγκεφαλικών σημάτων μίας ομάδας ελέγχου καθώς η τελευταία θα παρακολουθεί το αντίστοιχο δοκιμαστικό.

Ομάδα ψυχολόγων προέβη την Τρίτη στην ανωτέρω ανακοίνωση, ενώ παράλληλα προχώρησε στην αποκάλυψη των αποτελεσμάτων αμφιλεγόμενων πειραμάτων στο πεδίο των νευρωνικών σημάτων (σ.σ. pentapostagma.gr– neural signals).

Το σκεπτικό πίσω από το ψυχολογικό αυτό πείραμα είναι το εξής: μέσω της σάρωσης της εγκεφαλικής δραστηριότητας σε λίγα μόλις άτομα που παρακολουθούν μία δοκιμαστική διαφήμιση ή τηλεοπτικό πρόγραμμα, θα μπορεί να προβλεφθεί επίσης ο τρόπος που θα αντιδράσει ένα πολύ ευρύτερο κοινό στην αντίστοιχη διαφήμιση ή τηλεοπτικό πρόγραμμα.

Η ίδια μέθοδος θα μπορούσε επίσης να εφαρμοσθεί ώστε να ελεγχθούν πολιτικές πεποιθήσεις σε ομάδες εστίασης.

Ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Standordστην California με επικεφαλής τον Jacek Dmochowski ζήτησε από 16 εθελοντές ηλικίας 19-32 ετών να παρακολουθήσουν τηλεόραση ενώ παράλληλα καταγράφονταν τα εγκεφαλικά τους σήματα.

Οι εθελοντές «φόρεσαν» αισθητήρες ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος (EEG) ώστε να ανιχνευθεί η ηλεκτρική δραστηριότητα σε διάφορα τμήματα του εγκεφάλου τους.

Επίσης υπεβλήθησαν σε λειτουργική μαγνητική τομογραφία (σ.σ. pentapostagma.gr – functional magnetic resonance imaging (fMRI), η οποία χαρτογραφεί την εγκεφαλική δραστηριότητα μέσω του προσδιορισμού της ροής αίματος στον εγκέφαλο.

Τα αποτελέσματα κατέδειξαν μία ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στα μοτίβα σημάτων, αποδεικνύοντας ότι όλοι οι εθελοντές είχαν εστιάσει – «παρακολουθούσαν με προσήλωση» – σε όσα παρακολουθούσαν.

Τα επίπεδα ενδιαφέροντος των εθελοντών συνταίριαξαν με τις απαντήσεις του ευρέος κοινού στην εκπομπή και στις διαφημιστικές προβολές βάσει των μετρήσεων του Twitterκαι των μετρήσεων της εταιρείας Nielsen. Βέβαια, το γεγονός της εστίασης ή παρακολούθησης με προσοχή δεν σημαίνει αυτόματα ότι ένας εθελοντής προτιμά ή ή όχι μία (διαφημιστική ή τηλεοπτική) προβολή.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα συγκεκριμένα πειράματα κάθε άλλο παρά «αθώα» θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν: η επιστήμη για μία ακόμη φορά στην υπηρεσία του κέρδους με στόχο την χαρτογράφηση και πρόβλεψη της ανθρώπινης συμπεριφοράς..

pentapostagma
Μπορεί να σε ενδιαφέρουν:

Disqus Comments
© Copyright 2017 TheSecretRealTruth- Diberdayakan oleh Blogger