-->

CORONAWORLD: Μια ευένδοτη πύλη στο ψηφιακό έγκλημα

Με έξυπνα βίντεο, τα όποια διαφήμιζαν τη χρήση μάσκας, είτε με γράμμα σε φίλο, είτε με τραγουδάκια σε σύγχρονο αλέγκρο ύφος, τα παιδιά έγιναν αποδέκτες της ενημέρωσης σχετικά με την προστασία από τον corona.

Επιμέλεια σύνταξης: katanixi.gr

Aπό την αρχή του έτους είμαστε θεατές μιας παγκόσμιας προσπάθειας αντιμετώπισης του ιού corona. Ο πρώτος ιός corona ανακαλύφθηκε από την Dr June Almeida to 1963 και ο τελευταίος, στην οικογένεια των κορωνοϊών, το 2019 από επιστήμονες στην Wuhan.

Στα πλαίσια αγωγής υγείας του πληθυσμού, παρατηρήσαμε μια σκόπιμη υπερβολή σε έντυπες διαφημίσεις, στα ΜΜΕ παντός είδους και στα υπερηχητικά alert της ΓΓ Πολιτικής προστασίας, με επιχειρήματα που επικαλούνταν το συναίσθημα, την αυθεντία, το ήθος του πομπού και του δέκτη. Μεγάλη βαρύτητα δόθηκε κυρίως στην τεχνολογία της εικόνας, συμβατικής και ψηφιακής, με κίνηση και με τους απαραίτητους υπότιτλους που περνούσαν ποικιλοτρόπως το μήνυμα.

Αφού ομάδα στόχου που αφορούσε τους πολίτες άνω των 18, είχε πλέον διαμορφώσει άποψη, σειρά είχαν και οι μικρότερες, ηλικιακά ομάδες. Με έξυπνα βίντεο, τα όποια διαφήμιζαν τη χρήση μάσκας, είτε με γράμμα σε φίλο, είτε με τραγουδάκια σε σύγχρονο αλέγκρο ύφος, τα παιδιά έγιναν αποδέκτες της ενημέρωσης σχετικά με την προστασία από τον corona. Στη μάχη της ίδιας καμπάνιας επιστρατεύτηκαν και προγράμματα, ιδιαίτερα δημοφιλή στα νέα παιδιά, όπως τα video games. Σύμφωνα με έρευνες των ψυχολόγων,video games φέρουν αρκετά πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα.

Τα κυριότερα πλεονεκτήματα των Video games:

  • Η ενασχόληση με αυτά δύναται να βελτιώσει τις κινητικές δεξιότητες, την εγρήγορση, την προσήλωση και την επίδοση στα μαθήματα του σχολείου
  • Ανάπτυξη αντανακλαστικών – οπτικοκινητικός συντονισμός
  • Επεξεργασία πολλών πληροφοριών παράλληλα
  • Συγκέντρωση της προσοχής
  • Στρατηγική επίλυσης προβλημάτων
  • Παρατηρητικότητα
  • Επικοινωνία
  • Ανάπτυξη φαντασίας 

Στον αντίποδα, μελέτες έδειξαν ότι η συχνή έκθεση στα video games ενισχύει την επιθετική σκέψη και συμπεριφορά, τα βίαια συναισθήματα και τη μειωμένη ενσυναίσθηση. Η τελευταία, που ορίζεται ως «η νοητική και συναισθηματική ικανότητα για επαφή και κατανόηση της ψυχική κατάστασης του άλλου ατόμου» είναι η ικανότητα να μπαίνει κανείς στη θέση του άλλου. Αυτή η ικανότητα θεωρείται βασικός μηχανισμός κοινωνικής συμπεριφοράς και αναστολής επιθετικότητας.

Από τις υπάρχουσες ψυχολογικές μελέτες σχετικά με τα video games, υπάρχουν ενδείξεις ότι η πολύωρη ενασχόληση με αυτά έχει ισχυρή επίδραση στην επιθετικότητα των παιδιών, γιατί:

  • Τα παιδιά εμπλέκονται ενεργητικά στο παιχνίδι 
  • Τα παιχνίδια αυτά ανατροφοδοτούν τη βίαιη στάση 
  • Η ενσυναίσθηση χάνεται
  • Τα παιδιά επαναλαμβάνουν αρκετές φορές τη βιαιότητα μέσα στο παιχνίδι

Σύμφωνα με τη γραμμή μάθησης της Ψυχολογίας:

Η ενεργός συμμετοχή, ανατροφοδότηση και επανάληψη δημιουργούν κατάλληλες συνθήκες μάθησης, επενδύοντας σε αυτή τη φυσική διαδικασία. Έρχεται επιπλέον, ένα video game να διασκεδάσει τους νέους, ενθαρρύνοντάς τους να κατατροπώσουν τον ιό. Το παιχνίδι corona world έχει ως ηρωίδα μια Νοσηλεύτρια που εξολοθρεύει τους «τελείως χαζούς, αυτούς που ετοιμάζονται για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, τους αρνητές της μάσκας, τους δρομείς, τους θαμώνες σε πάρτι» και τα υψηλού ιικού φορτίου μικρά παιδιά.

Τα όποια γραφικά κινούνται στο μοτίβο του γνωστού Super Mario, δίνουν βήμα στη Νοσηλεύτρια που μαζεύει αντικείμενα, μεταξύ αυτών η μάσκα και τα είδη υγιεινής, να εξαφανίζει όλες αυτές τις κατηγορίες των «επικίνδυνων» για τη δημόσια υγεία ανθρώπων. Το ερώτημα που εύλογα γεννάται είναι το έξης: Τι το μεμπτό έχουν ο δρομέας, ο αρνητής της μάσκας, ο προνοητικός πολίτης που αποθηκεύει είδη πρώτης ανάγκης και το παιδάκι με κρυολόγημα; Γιατί θεωρούνται επικίνδυνοι και χρειάζεται να εξαφανιστούν από προσώπου γης; Ο αθλούμενος γυμνάζεται, ο νοικοκύρης φροντίζει τον εαυτό του, ο παιδιατρικός ασθενής χρειάζεται περίθαλψη. Και ο αρνητής της μάσκας με τα κατάλληλα μέτρα μπορεί να προφυλάξει τον εαυτό του και τους γύρω του. Το παιχνίδι δε δίνει τεκμηριωμένη απάντηση και φαίνεται να είναι ταγμένο στο να προωθήσει μια συγκεκριμένη ιδεολογία. 

Μια στοχευμένη περιήγηση στο λεξικό των Τεγόπουλου- Φυτράκη μάς ενημερώνει ότι η λέξη προπαγάνδα είναι λατινικής προέλευσης και ορίζεται ως: Η συστηματική προσπάθεια για διάδοση ιδεών, αρχών, δογμάτων.

Οι δυο Γερμανικές εταιρείες μαζικής ενημέρωσης- τηλεόρασης και ραδιοφώνου- που είναι υπεύθυνες σχεδιασμού και διάθεσης του παιχνιδιού στη διαδικτυακή πύλη, απευθύνονται στην ηλικιακή ομάδα των 14 έως 29 ετών. Μέσω του παιχνιδιού στοχεύουν στην ενημέρωση, τον προσανατολισμό ή τη διασκέδαση. Η ανατροφοδότηση είναι συνεχής, ο τρόπος εξουδετέρωσης είναι κωμικός, τα κίνητρα για να συνεχίσει κάποιος το παιχνίδι δελεαστικά και η οθόνη γεμάτη με τη δραστηριότητα της ζωής, λίγο πριν τον εικονικό θάνατο.

Ο στόχος των εταιρειών έρχεται και ταυτίζεται απόλυτα με τον προσανατολισμό των νέων προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Αυτήν της αποστασιοποίησης μεταξύ των μελών του κοινωνικού συνόλου και της κλιμάκωσης μέτρων ενάντια σε ποικίλες ομάδες με όποιο κόστος. Με άλλα λόγια προσπαθεί να γενικεύσει την αμφιβολία και την επιθετικότητα απέναντι σε διάφορες κοινωνικές ομάδες, έλκοντας ταυτόχρονα και όλα τα αρνητικά του εθισμού στο gaming.

Στο συγκεκριμένο βιντεοπαιχνίδι, η κατάσταση υπερβαίνει τα εσκαμμένα και ο παίχτης σε τρυφερή έως νεανική ηλικία εκπαιδεύεται στη θανάτωση των ανθρώπων, ισοπεδώνοντας την ανθρώπινη υπόσταση με το πρόσχημα της σωτηρίας της κοινότητας.

Η εξουδετέρωση του συναισθήματος απέναντι σε μια εικόνα φόνου και δεδομένου ότι το παιχνίδι επηρεάζει τη συμπεριφορά ενός νέου ανθρώπου, του δίνει κίνητρο να προβεί σε βίαιες συμπεριφορές στο παρόν αλλά και στο μέλλον. Η χειραγώγηση των παιδιών και των νέων, μέσω της ενθάρρυνσης του προσωπικού ιδεατού, της προσβολής της συναισθηματικής νοημοσύνης, της υποβάθμισης των ανεκδιήγητων μέτρων, είναι χειρισμοί που εντοπίζονται στη σφαίρα της ανηθικότητας και της υποκίνησης σε έγκλημα.

Ας είμαστε ξεκάθαροι: Η αγωγή υγείας και η ενημέρωση για την προστασία μας δεν είναι κατακριτέα. Ειδικά όταν γίνεται με μέτρο και εφόσον ο κίνδυνος είναι υπαρκτός. Είναι όμως άξια μομφής η προσπάθεια ανακατεύθυνσης του κοινού που με στόχο την προώθηση μιας ιδεολογίας, προτείνει, υπονοεί και ομολογεί ανερυθρίαστα ότι σκοπεύει να προκαλέσει το μένος μεταξύ των ανθρώπων. Μένος που δύναται να αγγίξει μέχρι και τα όρια του θανάτου.


Μπορεί να σε ενδιαφέρουν:

© Copyright 2010-2020 TheSecretRealTruth- Diberdayakan oleh Blogger