-->

Πως σπέρνεις τον πανικό με μισές αλήθειες



Ο ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΞΕΦΥΓΕΙ, 
Ή ΜΗΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΞΕΦΥΓΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ;

Το έχουμε ξαναπεί από αυτόν εδώ τον τοίχο, που θέλει να επιμένει στην "κανονική" Ιατρική. Εκείνη που διδασκόταν ως και τα τέλη του 2019 και όχι στην πολιτικόδουλη "ιατρική" του 2020, όπου ανατρέπει τόσο την σημασία γνωστών λέξεων, όσο και την ίδια τη Λογική.
Δεν μπορείς να τρομοκρατείς τον κόσμο, κρύβοντας του την μισή Αλήθεια, γιατί η απόκρυψη της μισής Αλήθειας πάντα ισοδυναμεί με χοντρό ψέμα.

ΠΩΣ ΣΠΕΡΝΕΙΣ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟ ΜΕ ΜΙΣΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

Ενα απλό παράδειγμα:
Εστω ότι ένας πληθυσμός έχει 2% μολυσμένους από ένα μικρόβιο ή ιό.
- Αν κάνεις 100 τεστ σε τυχαία άτομα αυτού του πληθυσμού, περιμένεις να βρεις 2 θετικά τεστ. Πανικοβάλλεται κανείς αν ανακοινωθούν 2 θετικά τεστ σε μία μέρα;
- Αν όμως κάνεις δεκαπλάσιο αριθμό, δηλαδή 1.000 τεστ, περιμένεις φυσικά να βρεις 20 θετικά (πάλι δηλαδή 2 κάθε 100). Το πράγμα αρχίζει κανείς και το προσέχει...
- Αν κάνεις 10.000 τεστ, τότε θα βρεις κάπου 200 θετικά τεστ. Παρόλο που και πάλι είναι 2 κάθε 100, (άρα δεν έχει αλλάξει τίποτα σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες), δεν το λες αυτό! Φωνάζεις: "αυξήθηκαν δραματικά τα κρούσματα, φτάνοντας σε 200 σήμερα"!
- Αν την επομένη κάνεις διπλάσια τεστ, δηλαδή 20.000 τεστ, περιμένεις να βρεις 400 θετικά (που και πάλι είναι 2 κάθε 100 εξετασθέντες) αλλά τώρα πια ουρλιάζεις: "έσπασαν κάθε ρεκόρ τα κρούσματα, που έφτασαν σήμερα τα 400" και σπέρνεις τον πανικό σε κάθε μέσο ανθρωπάκο, που δεν υποχρεούται να κατέχει ούτε Ιατρική, ούτε τέτοια στατιστικά κόλπα.

ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ

Πρώτα από όλα να θυμίσω ότι στην Ιατρική που όλοι μάθαμε, "κρούσματα" ονομάζαμε πάντοτε τους ΑΣΘΕΝΕΙΣ και όχι τα θετικά τεστ.
Τα θετικά τεστ ονομάζονται απλά... "θετικά τεστ" και όχι κρούσματα.
Δεν ξεχνούμε επίσης ότι αρκετά από αυτά είναι ψευδώς θετικά (λάθος αποτέλεσμα). Ιδιαίτερα τα speed test που τελευταία έχουν γίνει της πολύ μόδας, έχουν μεγαλύτερο αριθμό λάθος αποτελεσμάτων.

Κλείνει η παρένθεση.

ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ, ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΝΟΥΜΕΡΑ

Τα στοιχεία που θα αναφέρω είναι τα ΕΠΙΣΗΜΑ στοιχεία από τον κρατικό ΕΟΔΥ, αλλά θα αναφέρω και εκείνα τα στοιχεία του, που ΔΕΝ ανακοινώνονται από την τηλεόραση…
Επειδή ανακοινώνονται ανά μια ημέρα, θέλει δουλίτσα να τα συγκεντρώσεις και να τα παρουσιάσεις συγκριτικά.
Στον παρακάτω πίνακα θα δούμε τα αποτελέσματα των τεστ που έγιναν τις προηγούμενες 3 βδομάδες, από 28 Σεπτεμβρίου, μέχρι και την προηγούμενη Κυριακή 18 Οκτωβρίου.
Αλλά στο τέλος θα αναφερθώ και στην βδομάδα που μόλις τελείωσε, για να μην υποθέσει κανείς ότι κάτι δραματικό άλλαξε και το αποσιωπώ.
Όπως βλέπουμε στον πίνακα:
- Στην πρώτη στήλη φαίνεται η ημερομηνία.
- Στην 2η στήλη ΟΛΑ τα «κανονικά» τεστ που έχουν γίνει, από την αρχή του προβλήματος, ως την ημέρα που μιλούμε.
- Στην 3η στήλη τα «κανονικά» τεστ της ημέρας αυτής
- Στην 4η στήλη τα «γρήγορα» τεστ, από την αρχή του προβλήματος, ως την μέρα που μιλούμε.
- Στην 5η στήλη τα «γρήγορα» τεστ της ημέρας αυτής.
- Στην 6η στήλη ΟΛΑ τα θετικά της ημέρας (κανονικά και γρήγορα).
- Στην 7η στήλη το ΠΟΣΟΣΤΟ των θετικών στο σύνολο ΟΛΩΝ των τεστ της ημέρας.
- Στην 8η στήλη ΟΛΑ τα θετικά τεστ από την αρχή του προβλήματος.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Ας πάρουμε την πρώτη σειρά στην εικόνα, που αφορά την 28η Σεπτεμβρίου.
Τα «κρούσματα» που ανακοινώθηκαν ήσαν «μόνο» 269.
Αν όμως προσέξετε τα προηγούμενα κουτάκια της πρώτης γραμμής, θα δείτε ότι εκείνη την ημέρα έγιναν μόνο 6.109 κανονικά + 539 γρήγορα = 6.648 τεστ.
Οπότε αφού στα 6.648 τεστ βγήκαν θετικά τα 269, αυτό σημαίνει ποσοστό 4% (όπως άλλωστε φαίνεται στην 7η στήλη).
Τα 269 θετικά στην πραγματικότητα είναι πολύ περισσότερα από αυτά που ακούμε τις τελευταίες μέρες, που τάχα «η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου», γιατί αυτό που μετράει είναι το ποσοστό θετικών και αυτό την 28η Σεπτέμβρη ήταν 4%.
Κρατούμε αυτό το νούμερο και πάμε παρακάτω.
Αν προσέξουμε τις επόμενες μέρες στον πίνακα, θα δούμε ότι στην πραγματικότητα κάποιες μέρες που ο αριθμός των ανακοινωθέντων «κρουσμάτων» φαινόταν πολύ μεγαλύτερος από την πρώτη μέρα, στην πραγματικότητα το ποσοστό θετικών ήταν μικρότερο!
Δείτε την 13η Οκτώβρη, όπου ανακοινώθηκαν 408 «κρούσματα», που είναι αρκετά παραπάνω από τα 269 της πρώτης μέρας. Στην πραγματικότητα αυτά ήταν αποτέλεσμα των πολύ περισσότερων τεστ, αφού αυτά τα 408 θετικά ήταν μόλις 2%!
Δύο μέρες αργότερα ανακοινώνονται 453, που δείχνουν αισθητά περισσότερα, αλλά στην πραγματικότητα πάλι 2% είναι και αυτό!
Τις ημέρες που ακολουθούν βλέπουμε ότι ο αριθμός των διεξαγόμενων τεστ αυξάνει ραγδαία. Αναμενόμενο λοιπόν είναι να αυξάνει και ο αριθμός των θετικών (αυτά που τα λένε «κρούσματα»).
Όταν όμως στην τηλεόραση ανακοινώσεις ότι «αυξάνεται ραγδαία ο αριθμός των κρουσμάτων», αλλά ΔΕΝ του λες ότι αύξησες ραγδαία τον ημερήσιο αριθμό των τεστ που κάνεις, τότε τον πανικοβάλεις, λέγοντας του την μισή αλήθεια.
Από τα 6.000 - 7.000 τεστ ημερησίως προ μηνός, έχουμε φτάσει σήμερα να γίνονται πάνω από 20.000 ή και 25.000 την ημέρα!
Ακόμη και την προηγούμενη βδομάδα, που ανακοινώθηκε ότι «για πρώτη φορά ο αριθμός των κρουσμάτων ξεπέρασε τα 500 σε μία ημέρα», αν προσέξουμε θα διαπιστώσουμε ότι και πάλι αυτά τα 508 θετικά τεστ είναι μόλις 2,4% των τεστ!
Αυτό είναι πολύ μικρότερο από τα 269 της πρώτης μέρας, αφού την 16η Οκτώβρη είχαμε μεν 508 θετικά, αλλά από 21.281 τεστ που έγιναν συνολικά εκείνη την ημέρα!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΗΜΕΡΟ

Δεν τα έχω ακόμη κάνει πινακάκι, αλλά θα πάρω την πιο ακραία περίπτωση, που ανακοινώθηκε σήμερα Κυριακή 25 Οκτώβρη.
«- Ξέφυγε από κάθε έλεγχο η κατάσταση με 930 κρούσματα σε μία μέρα».
Δεν μπορώ ακόμη να δω πόσα τεστ έγιναν. (Αύριο θα μπορώ.) Όμως προς το παρόν δέχομαι την ανακοίνωση του επίσημου που βγήκε στην τηλεόραση και είπε ότι «κάναμε 25.000 τεστ».
Προφανώς ο αριθμός αυτός είναι στρογγυλοποιημένος, αλλά δεν μπορεί να απέχει και πολύ από τον ακριβή αριθμό.
Οπότε έχουμε: (930 / 25.000 ) Χ 100 = 3,7 % 
Ένα νούμερο αισθητά χαμηλότερο από το 4% της πρώτης μέρας στον πίνακα (28 Σεπτέμβρη). Τα 269 εκείνης της ημέρας ήταν για περισσότερη "ανησυχία" από ότι τα 930 τα σημερινά!

Η ΤΕΛΙΚΗ ΛΕΞΗ

Ολες τις μέρες το ποσοστό των θετικών τεστ (που κακώς τα ονομάζουν «κρούσματα») κυμαίνονται από 2% το χαμηλότερο ως 4,4% το ψηλότερο, με μέσο όρο γύρω στο 3%.
Τα πολύ μεγάλα νούμερα «κρουσμάτων» δείχνουν απλά πολύ μεγάλο αριθμό τεστ που γίνονται και τίποτε περισσότερο!
Εύλογη απορία:
- Μήπως αυτό σημαίνει ότι περίπου το 3% του ελληνικού πληθυσμού είναι μολυσμένο από COVID;
Απάντηση:
- Ούτε κατά διάνοια! Επειδή αυτοί που υποβάλλονται σε τεστ είναι όσοι έχουν ενδείξεις ότι υπάρχει πιθανότητα να έχουν κολλήσει (οπότε είναι αυξημένη η πιθανότητα να βγουν θετικοί) και δεν είναι γενικός πληθυσμός που επιλέγεται τυχαία. 
Αρα στον γενικό πληθυσμό η επίπτωση του COVID είναι πολύ χαμηλότερη από τα ποσοστά αυτά.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

ΕΤΣΙ λειτουργεί όποιος δεν θέλει να παραπλανεί, με μισές αλήθειες.

ΠΡΟΣΕΧΩΣ:
Θα πιάσουμε το θέμα "αξιοπιστία των τεστ". Πόσο "σίγουρο" είναι το οποιοδήποτε αποτέλεσμα; Μας δείχνουν όντως "κρούσματα" ή απλή επαφή με τον ιό COVID ή μήπως θετικοποιούνται και με άλλους ιούς;


Κωνσταντίνος Αρβανίτης


ΠΗΓΗ
Μπορεί να σε ενδιαφέρουν:

© Copyright 2010-2021 TheSecretRealTruth- Diberdayakan oleh Blogger