Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2016

ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ ΙΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΕΡΜΗ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΑΣΚΛΗΠΙΟ - Β' ΜΕΡΟΣ


Α-Β ' ΜΕΡΟΣ:


Το πνεύμα ενυπάρχει στα πάντα, αναμειγνύεται με τα πάντα και δίνει ζωή στα πάντα.

σημ: η Ύλη είναι το δοχείο της γένεσης, τα τέσσερα στοιχεία, από τα οποία δημιούργησε ο δεύτερος Νους δημιουργός το πυρ και πνεύμα, δηλαδή τα σώματα και τις μορφές των σωμάτων.

Δημιούργησε στην μήτρα από τα τέσσερα στοιχεία το ξηρό-υγρό όπου γεννήθηκε το σπέρμα-σώμα, και από το θερμό-ψυχρό γεννήθηκε το άλογο-πνεύμα όπου αυξομείωνε συνεχώς το σπέρμα, δίνοντας του μια άλογη μορφή στο σώμα (χάος).



Ένωσε την νοητή του ουσία ο δεύτερος Νους δημιουργός της Αρμονίας στην μήτρα μαζί με το σπέρμα και το πνεύμα, και δημιούργησε το πυρ και πνεύμα όπου πήρε την διανοητική κίνηση το σπέρμα-σώμα από τον πνευματικό του λόγο, αλλά και το πνεύμα που πήρε την νοερή ζωή από τον Πνευματικό λόγο του δεύτερου Νου δημιουργού-Αρμονία.

Και έτσι από αυτή την φύση που γεννήθηκε από τον πνευματικό λόγο του δεύτερου Νου δημιουργού, της έδωσε  κίνηση και διαχωρίστηκαν ανάλογα με τα ελαφρύτερα και πιο βαριά κατωφερή στοιχεία σε ένα σύμπαν των επτά κύκλων όπου στα πάντα  ενυπάρχει το πυρ και πνεύμα από τα πιο ελαφρά στοιχεία στους ανώτερους κύκλους έως τα πιο κατωφερή στοιχεία στον κατώτερο κύκλο.

Ο δεύτερος Νους δημιουργός έγινε από πυρ και πνεύμα, διότι ενώθηκε μαζί τους μέσα στους κύκλους, έγινε ο πνευματικός Λόγος μέσα στους κύκλους, μα και ο αισθητός θεός, το πνεύμα της φύσης, όπου δημιουργεί την ζωή με αισθητά σώματα από πυρ και πνεύμα.
Είναι άλογα διότι δεν έχουν τον Λόγο, αλλά έγιναν κάτι άλλο που πήρε την διανοητική κίνηση και νοερή ζωή από το Νου δημιουργό της Αρμονίας, και ο Νους δημιουργός είναι Ομοούσιος με τον Πατέρα όλων Νου Θεό, χωρίς τον Λόγο διότι ενώθηκε με το πνεύμα και έγινε πνευματικός λόγος (λόγος της Αρμονίας).

Σ'αυτό προστίθεται ο νους που δημιουργεί την σκέψη των ανθρώπων, που του έχει παραχωρηθεί ως πέμπτο στοιχείο και το μοναδικό που προέρχεται από τον αιθέρα.

σημ: ο Νους λοιπόν υπάρχει στον πνευματικό λόγο των ανθρώπων, είναι η λογική των τεχνών και επιστημών, διότι όλα τα υπόλοιπα άλογα ζώα δεν έχουν λογική, αλλά οδηγούνται από την φύση που τα οδηγεί, διότι όλα ενεργούν το ίδιο σαν να μην έχουν νου.
Οι άνθρωποι λοιπόν με σώμα οι οποίοι ζουν μέσα στους επτά κύκλους από πυρ και πνεύμα, έχουν εκτός από σώμα και άλογα συναισθήματα, πάθη, επιθυμίες κτλ, έχουν ταυτόχρονα και τον πνευματικό λόγο, ο οποίος φέρει την αρμονία στην μορφή του πνεύματος και του σώματος, αλλά ταυτόχρονα ο Νους τον οδηγεί στην θέωση.

Από όλα τα ζώα, όμως, ο νους χαρίστηκε μόνο στους ανθρώπους με απώτερο σκοπό την γνώση του θεϊκού λόγου και είναι αυτός που τους οδηγεί και τους ανυψώνει.

σημ: οι άνθρωποι λοιπόν, είναι οι μόνοι που έχουν στην ψυχή τους την νοητική ουσία ουσιωδώς όμοια με τον Λόγο, και ταυτόχρονα μπορούν να ανέλθουν τους επτά κύκλους με την λογική του ενσαρκωμένου σώματος αφού διαθέτουν τον Νου για να επιφέρουν την Αρμονία στην ζωή τους με τον πνευματικό λόγο, και να ζήσουν ως γένος θεϊκό στους ανώτερους κύκλους.
Το θεϊκό ανθρώπινο γένος και είδος όμως δεν σημαίνει ότι είναι η Ζωή και Φως, αλλά παραμένουν πυρ και πνεύμα αφού έχουν αισθητά σώματα από πυρ και πνεύμα που οδηγούνται από τον πνευματικό λόγο.







Αλλά επειδή μιλάω για τον νου σε λίγο θα σας αναπτύξω και τον σχετικό με αυτόν λόγο. Καθώς είναι ιερότατος και σπουδαιότατος και καθόλου κατώτερος από αυτόν που αφορά την ίδια την θεϊκότητα.

-Δεν είναι ίδιος ο νους όλων των ανθρώπων Τρισμέγιστε;

-Δεν μπορούν να φτάσουν όλοι Ασκληπιέ, στην αληθινή γνώση, αλλά λόγω της ασυγκράτητης ορμής τους, χωρίς να τους έχει αποκαλυφθεί κανένας αληθινός λόγος, ακολουθούν τα είδωλα των αληθινών πραγμάτων και εξαπατώνται.
Τα είδωλα αυτά γεννούν την κακία στον ανθρώπινο νου και μεταμορφώνουν το τέλειο ζωντανό πλάσμα σε αγρίμι με ήθη θηρίου.
Ο άνθρωπος είναι ο μόνος από όλα τα ζωντανά πλάσματα που είναι διπλός, καθώς, το ένα μέρος του είναι απλό, το οποίο ονομάζεται από τους Έλληνες "ουσιώδες" κι εμείς το αποκαλλούμε "κατ'εικόνα Θεού".
σημ: Ο άνθρωπος είναι το μόνο ζωντανό πλάσμα που κατέχει στην ψυχή του την νοητική ουσία ουσιωδώς όμοια με τον Λόγο, και μπορεί να ανέλθει τους κύκλους, δηλαδή μέσω της κατανόησης του πνευματικού λόγου ενόσω ζει με σώμα να επέλθει η ΑΡΜΟΝΙΑ του σώματος και της άλογης μορφής του πνεύματος.

Το άλλο μέρος είναι τετραπλό, το οποίο οι Έλληνες αποκαλούν "υλικό" και εμείς "κοσμικό"
σημ: το υλικό-αισθητό μέρος των ανθρώπων το σώμα και η άλογη μορφή του πνεύματος είναι τα τέσσερα στοιχεία από πυρ και πνεύμα.
Αυτά! ..και όποιος-α αντέξει την ΑΛΗΘΕΙΑ.
Από αυτό είναι φτιαγμένο το σώμα και καλύπτει το θεϊκό εκείνο μέρος που όπως προείπαμε ενυπάρχει στον άνθρωπο.
Κάτω από αυτό το κάλυμα, η καθαρή θεϊκότητα του νου κρυμμένη μαζί με τα παρόμοια της, δηλαδή τις αισθήσεις του νου, ηρεμεί μόνη της, σαν να είναι περιφραγμένη από το τείχος του σώματος.

σημ: η ανθρώπινη ψυχή είναι η νοητική ουσία ιυσιωδώς όμοια με τον Λόγο, και απέχει από όλα τα αισθητά σώματα και από την μορφή που δίνει στα σώματα το πνεύμα.
Ζει και ηρεμεί στον δικό της κόσμο μόνη της περιφραγμένη από το σώμα.
.......................
............................................

Ποιμάνδρης:
Εγένετο οὖν, ὡς ἔφην, τῶν ἑπτὰ τούτων ἡ γένεσις τοιῷδε τρόπῳ·
θηλυκὴ γὰρ <γῆ> ἦν καὶ ὕδωρ ὀχευτικόν, τὸ δὲ ἐκ πυρὸς πέπειρον.
ἐκ δὲ αἰθέρος τὸ πνεῦμα ἔλαβε καὶ ἐξήνεγκεν ἡ φύσις τὰ σώματα πρὸς τὸ εἶδος τοῦ ᾿Ανθρώπου.
Μέσα στους επτά κύκλους έγινε η γένεσις με τον εξής τρόπο:
Από την αναγνώριση του πυρός που είναι τα τέσσερα στοιχεία, το "πνεύμα της φύσης" που απέκτησε τον πνευματικό λόγο, πήρε το πνεύμα από τον αιθέρα-πνευματικό λόγο-συμπαντική ψυχή, και δημιούργησε τα σώματα από την γη και το νερό αφού τα ένωσε με το πνεύμα.
Από τον δε Αιθέρα-πνευματικό λόγο, η φύση έλαβε το πνεύμα, και δημιούργησε τα δικά της σώματα προς το είδος του Ανθρώπου της σε κάθε κύκλο.
morfeas sky

-Γιατί λοιπόν Τρισμέγιστε πρέπει ο άνθρωπος να παραμείνει στην ύλη και να μην ζει σ'αυτό το μακαριότατο μέρος, μέσα στο οποίο βρίσκεται και ο θεός;

-Σωστή ερώτηση, Ασκληπιέ. Και εμείς έχουμε ζητήσει από το θεό να μας απαντήσει σ'αυτό το ερώτημα.
Καθώς, αφού όλα εξαρτώνται από τη βούληση του, τότε άκου λοιπόν Ασκληπιέ.
Ο κύριος και δημιουργός των πάντων, τον οποίο σωστά έχουν ονομάσει Θεό, αφούδημιούργησε τον εαυτό του, ο οποίος μπορεί να γίνει ορατός και αισθητός.

Αυτός ο θεός τον ονομάζω αισθητό, διότι μπορεί να γίνει ορατός και αισθητός. Αυτός ο δεύτερος θεός μπορεί να γίνει αντιληπτός από τις αισθήσεις όσων βλέπουν.
Ο ΜΙΜΗΤΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΝΗΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Ο ΟΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΟΣ ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΚΥΚΛΩΝ

Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΤΥΠΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΘΕΟΣ ΟΜΟΙΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΦΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗ ΥΠΑΡΧΩΝ
Καθώς λοιπόν ο Θεός δημιουργός των πάντων δημιούργησε άλλον θεό σαν τον εαυτό του, και επειδή του φάνηκε όμορφος, καθώς πλυμμύριζε από την αγαθότητα των πάντων, τον αγάπησε ως δημιούργημα της θεϊκότητας του...................
....................................


ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ - ΕΡΜΗΣ Ο ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ

Εδάφ. 12. Ο δε πατέρας όλων ο Νους, ζωή και φως υπάρχων, γέννησε άνθρωπο όμοιο μ' αυτόν.Περικαλλής δε καθώς ήταν, επειδή είχε τη δική του μορφή, τον αγάπησε σαν παιδί του και του έδωσε την εξουσία όλων των δημιουργημάτων του.
σημ: Ο δε Πατέρας όλων ο Νους που είναι Φως και Ζωή Υπάρχων, γέννησε τον Άνθρωπο όμοιο μ'αυτόν.
Δεν γέννησε τον Άνθρωπο ο Δεύτερος Νους δημιουργός από πυρ και πνεύμα, αλλά του έδωσε στην δική του δημιουργία το σώμα 

από πυρ και πνεύμα.

Διαβάζουμε στο 9ο εδάφιο:
Εδάφ. 9. Ο δε Νους - Θεός, αρσενοθήλυκος όντας, ζωή και φως υπάρχων, εγέννησε άλλο δημιουργό Νουν, από πυρ και πνεύμα.
σημ: ο δεύτερος Νους δημιουργός είναι ο μιμητής της Πρόνοιας.
Πρόνοια σημαίνει Φωτεινός Νους, ο μιμητής του Φωτεινού Νου

Εδάφ. 12. Ο δε πατέρας όλων ο Νους, ζωή και φως υπάρχων, γέννησε άνθρωπο όμοιο μ' αυτόν.
σημ: ξεκάθαρα ο Πατέρας Νους Θεός Φως και Ζωή Υπάρχων
γέννησε τον Άνθρωπο όμοιο με τον εαυτό του, δηλαδή Φως και Ζωή Υπάρχων.


Σαν παντοδύναμος και πανάγαθος, θέλησε να δημιουργηθεί και κάποιος άλλος, ο οποίος να διακρίνει από αυτόν που τον είχε δημιουργήσει.
Συγχρόνως δημιούργησε και τον άνθρωπο, τον μιμητή του λόγου και της πρόνοιας του.
σημ: ο θνητός άνθρωπος με αισθητό σώμα και μορφή από πνεύμα και πνευματικό λόγο - ο άνθρωπος των επτά κύκλων ο μιμητής της Πρόνοιας και του Λόγου.


Γιατί η ίδια η βούληση του θεού είναι και αυτή καθαυτή η πραγματοποίηση, καθώς η θέληση και η πραγματοποίηση ταυτίζονται χρονικά.
Αφού τον "ουσιώδη" άνθρωπο τον δημιούργησε με αυτόν τον τρόπο, ώστε να μην μπορεί να φροντίζει για όλα τα πράγματα, εκτός αν καλυπτόταν από ένα κοσμικό κάλυμμα, τον κάλυψε με ένα σωματικό κάλυμμα, και όρισε κάθε άνθρωπος να είναι έτσι, αναμειγνύοντας και ανακατεύοντας σε ένα μείγμα όση ποσότητα από κάθε φύση χρειαζόταν.
Έτσι διαμόρφωσε τον άνθρωπο από ψυχή και σώμα, που αντιστοιχούν σε αθάνατη και θνητή φύση, ώστε ως ζωντανό πλάσμα να μπορεί να λειτουργεί και με τις δυο του φύσεις, να θαυμάζει δηλαδή και να λατρεύει τα ουράνια, αλλά να φροντίζει και να διοικεί τα επίγεια.



ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ

Εγένετο οὖν, ὡς ἔφην, τῶν ἑπτὰ τούτων ἡ γένεσις τοιῷδε τρόπῳ· θηλυκὴ γὰρ <γῆ> ἦν καὶ ὕδωρ ὀχευτικόν, τὸ δὲ ἐκ πυρὸς πέπειρον.

ἐκ δὲ αἰθέρος τὸ πνεῦμα ἔλαβε καὶ ἐξήνεγκεν ἡ φύσις τὰ σώματα πρὸς τὸ εἶδος τοῦ ᾿Ανθρώπου.
ὁ δὲ ῎Ανθρωπος ἐκ ζωῆς καὶ φωτὸς ἐγένετο εἰς
ψυχὴν καὶ νοῦν,
ἐκ μὲν ζωῆς ψυχήν, ἐκ δὲ φωτὸς νοῦν,
καὶ ἔμεινεν οὕτω τὰ πάντα τοῦ αἰσθητοῦ κόσμου μέχρι
περιόδου τέλους <καὶ> ἀρχῶν γενῶν.
ὁ δὲ θεὸς εὐθὺς εἶπεν ἁγίῳ λόγῳ, Αὐξάνεσθε ἐν αὐξήσει καὶ πληθύνεσθε ἐν πλήθει πάντα τὰ κτίσματα καὶ δημιουργήματα,
καὶ ἀναγνωρισάτω <ὁ> ἔννους ἑαυτὸν ὄντα ἀθάνατον, καὶ τὸν αἴτιον τοῦ θανάτου ἔρωτα, καὶ πάντα τὰ ὄντα.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΕΟΣ ΦΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΙΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΘΕΟ

Ο Μιμητής της Πρόνοιας και του Λόγου είναι ο αισθητός με σώμα Άνθρωπος θεός των επτά κύκλων από πυρ και πνεύμα.


morfeas sky



Ούτως ή άλλως, με τη λέξη θνητά δεν εννοώ το νερό και τη γη, τα δύο από τα τέσσερα στοιχεία τα οποία η φύση έθεσε ως βάση των ανθρώπων (σώματα), αλλά όλα εκείνα που δημιουργούνται από τους ανθρώπους, είτε μέσα στα παραπάνω στοιχεία, όπως οι καλλιέργειες της γης, τα κοπάδια, τα οικοδομήματα, τα λιμάνια, οι πλεύσεις, οι πολιτείες, οι συναλλαγές, όλα εκείνα τα πράγματα που συνδέουν σταθερά τον άνθρωπο με τον εαυτό του και με το τμήμα του κόσμου που αποτελείται από νερό και γη.

Αυτό το επίγειο τμήμα του κόσμου διατηρείται χάρη στην εφαρμογή των τεχνών και των επιστημών, η έλλειψη των οποίων θα αποθάρρυνε το θεό από το να καταστήσει τον κόσμο τέλειο. Γιατί η επιθυμία του θεού συνοδεύεται από την αναγκαιότητα, η εκτέλεση πειθαρχεί στην θέληση του.
Γιατί δεν είναι δυνατόν κάτι που άρεσε στο θεό, στη συνέχεια να του είναι δυσάρεστο, καθώς ξέρει από πολύ πιο πριν και αυτό που πρόκειται να γίνει και αυτό που πρόκειται να του αρέσει.
Παρατηρώ όμως, Ασκληπιέ, πως ο αυθάδης νους σου βιάζεται να μάθει με ποιον τρόπο ο άνθρωπος μπορεί να αγαπάει και να φροντίζει και για τον ουρανό και για όσα βρίσκονται σ'αυτόν. Άκου λοιπόν, Ασκληπιέ.
Ο έρωτας προς τον θεό των ουρανών και προς όλα όσα ενυπάρχουν σ'αυτόν αποτελεί μια συνεχή πράξη λατρείας, την οποία απ'όλα τα ζωντανά πλάσματα, από τα θνητά και τα θεϊκά, μόνο ο άνθρωπος πέτυχε, καθώς ο άνθρωπος είναι αυτός που σέβεται, θαυμάζει, εγκωμιάζει και λατρεύει τον ουρανό και όλα όσα βρίσκονται σ'αυτόν.

Και η χορεία των Μουσών δεν στάλθηκε χωρίς λόγο στην κοινωνία των ανθρώπων από το θεό, αλλά για να διαφυλάξει την γλυκύτητα της αρμονίας του επίγειου κόσμου και να μην φαίνεται άξεστος, και επιπλέον, για να μπορεί μέσω των ασμάτων των ανθρώπων να δοξάζεται αυτός που είναι τα πάντα και μ'αυτόν τον τρόπο, με τις ουράνιες δοξολογίες, διαφυλάσσεται η γλυκύτητα της επίγειας αρμονίας.

Kάποιοι για την ακρίβεια ελάχιστοι που διαθέτουν καθαρό νου, δέχτηκαν από τον ύψιστο το ιερότερο χάρισμα, αυτό της φροντίδας και παρατήρησης του ουρανού.
Επομένως, όσοι από αυτούς αποτελούνται από το διπλό μείγμα της φύσης, (η φύση δημιούργησε τα ανθρώπινα σώματα από γη και νερό), καθηλώνονται λόγω της μεγάλης τους επιρροής του σώματος στην κατώτερη γνώση, σ'αυτούς έχει ανατεθεί η φροντίδα των υλικών στοιχείων και όλων των κατώτερων πραγμάτων.
Ο άνθρωπος είναι ζωντανός οργανισμός και αν και είναι κατά ένα μέρος θνητός, δεν χαρακτηρίζεται κατώτερος λόγω αυτού, αλλά είναι μάλλον προικισμένος λόγω της θνησιμότητας της δημιουργίας του, καθώς είναι καταλληλότερος και αποτελεσματικότερος για την εκπλήρωση ου σκοπού αυτού.
Εννοώ, ότι αν δεν αποτελούνται και από τις δύο φύσεις, δεν θα μπορούσαν να του ανατεθούν και τα δύο, δηλαδή η φροντίδα των επίγειων πραγμάτων και των ουράνιων, γι'αυτό λοιπόν, διαμορφώθηκε από διπλή ύλη.
....................


Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ

Διαβάζοντας πριν από λίγο την απολογία του Σωκράτη λίγο πριν του δώσουν να πιει το κώνειο, εντόπισα εκεί που έλεγε τι συμβαίνει στις ανθρώπινες ψυχές μετά τον θάνατο τους.

Λοιπόν διαβάστε τι μας λέει, όσο οι άνθρωποι ζουν απολαμβάνοντας την ύλη και τον ανύπαρκτο υλικό κόσμο γεμάτο άγχη και ανούσιες βλακείες, καλωπίζοντας συνεχώς το σώμα τους, τα πάθη της σάρκας, τις επιθυμίες της, κτλ όλα τα επίγεια, και δεν αναζητούν στην ζωή τους να μάθουν για τα ουράνια, δηλαδή για τον μη υλικό κόσμο της ψυχής τους, αμέσως μετά τον θάνατο του σώματος ελευθερώνεται η ψυχή από τα δεσμά της ύλης, αλλά υπάρχει ένα θέμα: ότι όσοι άνθρωποι έγιναν ένα με αυτόν τον υλικό κόσμο και την σάρκα τους, δηλαδή με τις απολαύσεις της ζωής της σάρκας, τρέμουν στην ιδέα να συναντήσουν τον αόρατο κόσμο της ψυχής, είτε γιατί ποτέ δεν έμαθαν στην επίγεια ζωή τους τι είναι η ψυχή, είτε γιατί δεν γνώρισαν κανέναν άλλο κόσμο εκτός από την επίγεια ζωή τους, είτε γιατί ενόσω ζούσαν οι φόβοι τους για το αόρατο όπως επίσης για τον άδη τροφοδότησαν αρνητικά με φόβο τις γνώσεις τους για το άγνωστο, με αποτέλεσμα ακούστε τι λέει: να επιλέξει η ψυχή να επιστρέψει σε μια νέα ενσάρκωση στην επίγεια ζωή, ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ όχι να της επιβάλλουν που θα πάει.


morfeas sky




ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Στοβαίος 2, 8, 31

Του Ερμή Tρισμέγιστου


Η ψυχή λοιπόν είναι αθάνατη νοητική ουσία έχοντας ως νόημα τον δικό της λόγο και, όσο βρίσκεται μαζί με το ανθρώπινο σώμα έλκεται από τη σκέψη της αρμονίας, αλλά όταν απαλλαγεί από το φυσικό σώμα είναι μόνη, ορίζοντας τον εαυτό της μέσα στο νοητό κόσμο. Εξουσιάζει το λόγο της φέρνοντας σε ό,τι έρχεται στη ζωή όμοια με τη νόηση της κίνηση και αυτό ονομάζεται ζωή.
Διότι αυτό είναι και το χαρακτηριστικό της ψυχής, δηλαδή να δίνει σε άλλους κάτι παρόμοιο με την ιδιότητα της.

Λοιπόν, υπάρχουν δύο ζωές και δύο κινήσεις Μία κατά την ουσία και άλλη κατά τη φύση του σώματος, και η μεν πρώτη είναι η γενικότερη η δε δεύτερη η μερικότερη.
Αυτή τώρα που είναι κατ'ουσία είναι και αυτεξούσια ενώ η άλλη είναι αναγκαστική. Διότι, κάθε τι που κινείται υπόκειται στον εξαναγκασμό αυτού που το κινεί.
Η κίνηση που κινεί την ψυχή έχει εξοικειωθεί με τον έρωτα της νοητής ουσίας.

Η ψυχή λοιπόν είναι ασώματη, ούσα αμέτοχη του φυσικού σώματος. Διότι αν έχει σώμα δεν έχει ούτε λόγο ούτε νόηση. Διότι κάθε σώμα είναι χωρίς νόηση. Συμμετέχοντας (το σώμα) δε στην ουσία πετυχαίνει να είναι έμβιο ον με πνεύμα. Και το μεν πνεύμα ανήκει στο σώμα ο δε λόγος στην ουσία, και ο λόγος διακρίνει το ύψιστο αγαθό ενώ το αισθητικό πνεύμα κρίνει τα φαινόμενα.
Διαιρείται δε στις οργανικές αισθήσεις, που κάποιο μέρος τους είναι η πνευματική όραση, και το πνεύμα το ακουστικό, το οσφρητικό, το γνωστικό και το οπτικό.


Αυτό το πνεύμα, το αισθητικό, γενόμενο ανάλογο της διάνοιας κρίνει η φαντάζεται μόνο. Διότι ανήκει στο σώμα και δέχεται τα πάντα. 


Ο λόγος, τώρα, ανήκει στην ουσία (ουσία της ψυχής) και είναι η φρόνηση.
Συνυπάρχει δε με τον λόγο η γνώση των πολύτιμων πραγμάτων ενώ με το πνεύμα η εικασία. Διότι, αυτό μεν (το πνεύμα) έχει την ενέργεια από το σύμπαν που το περιέχει ενώ η ψυχή από τον εαυτό της.

Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...