Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2016

ΟΠΟΥ ΦΥΓΕΙ ΦΥΓΕΙ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ – Απειλείται να τιναχτεί στον αέρα η συμφωνία με τη fraport

http://www.crashonline.gr/wp-content/uploads/2016/12/FRAPORT.jpg
ΝΑ ΤΙΝΑΧΘΕΙ!

Από πότε ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ, λέγεται επένδυση;

ΟΛΑ ΘΑ ΤΙΝΑΧΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ... ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΞΕΝΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ.

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΘΑ ΤΙΝΑΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ!

Καλλιόπη Σουφλή



FRAPORT


Το έργο της διασταύρωσης των διαδρόμων του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης υποτίθεται ότι έπρεπε να έχει γίνει από το 2006.



Αφού για διάφορους λόγους λίμνασε επί 10 χρόνια, όπως διαβεβαίωνε η Πολιτεία, το έργο θα ολοκληρωνόταν τον Μάρτιο του 2017, πριν δηλαδή ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, με αποτέλεσμα να απειλείται η συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα υπό τη Fraport.

Κύκλοι που παρακολουθούν την υπόθεση της παραχώρησης υποστηρίζουν πως μέχρι σήμερα το έργο ακόμη δεν ξεκίνησε και, αν ξεκινήσει τώρα, θα είναι σε εξέλιξη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, με δραματικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στην οικονομία της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της ευρύτερης περιοχής.

Από το 2006 έχουν σχεδιαστεί τα αναγκαία έργα στο σημείο διασταύρωσης του διαδρόμου 16-34 με τον διάδρομο 10-28. Ο 16-34 είναι ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος απο-προσγειώσεων του αεροδρομίου “Μακεδονία”.

Η ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου και προτείνει -κατά τη διάρκεια των έργων- να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος απο-προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι τον χώρο στάθμευσης.

Η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου γεννά πολλά ερωτηματικά ασφαλείας, κατά τους ίδιους παράγοντες, για τρεις κυρίως λόγους:

1. Γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου (καλοκαιρινή-τουριστική περίοδος)

2. Γιατί η χρήση του τροχόδρομου ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και μόνο για λίγες ώρες ημερησίως.

3. Γιατί ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης.


Αντί η ΥΠΑ να αναβάλει την έναρξη του έργου (που ούτως ή άλλως δεν έχει γίνει 10 χρόνια τώρα), για μια εποχή με λιγότερη κίνηση στο αεροδρόμιο, όπως είναι ο Σεπτέμβρης, επιμένει να το υλοποιήσει μεσούσης της τουριστικής περιόδου.

Ήδη αεροπορικές εταιρίες αλλάζουν τα σχέδιά τους για το καλοκαίρι του 2017, ακυρώνοντας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη και δρομολογώντας τα αεροσκάφη τους σε άλλους προορισμούς, λόγω του κινδύνου της απόφασης της YΠΑ και της ασάφειας αναφορικά με την ικανότητα και την ασφάλεια του αεροδρομίου.

Όλοι οι τουριστικοί φορείς και όλες οι τοπικές αρχές (περιφερειάρχης, δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής κ.λπ.) ζητάνε την αναβολή των έργων για την περίοδο της χαμηλής κίνησης, που έχει και σαφώς λιγότερα δρομολόγια.


Η επιμονή της YΠΑ είναι μια παράλογη επιλογή για το 3ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και τη 2η μεγαλύτερη πόλη, καθώς μόνο ζημιά μπορεί να προκαλέσει.


«Εκτός εάν ο στόχος είναι άλλος… Nα τιναχτεί στον αέρα η συμφωνία με τη Fraport.

Γιατί αν η Fraport παραλάβει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, είναι υποχρεωμένη να αναστείλει τη λειτουργία του μέχρι την ολοκλήρωση των έργων του Δημοσίου, γιατί δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων και για να μη διακυβεύσει το παγκόσμιο κύρος της», αναφέρουν κύκλοι που παρακολουθούν την υπόθεση.

«Με αυτά τα δεδομένα, η Fraport είναι υποχρεωμένη, όταν παραλάβει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να το κρατήσει κλειστό, όχι μόνο γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, αλλά κυρίως γιατί δεν θα μπορεί να το λειτουργήσει όπως πρέπει και με ασφάλεια!

Μια τέτοια εξέλιξη θέτει σε κίνδυνο ματαίωσης όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, καθώς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο από τα 14 και σημαντικός πυλώνας της επένδυσης.

Είναι προφανές ότι η μη ολοκλήρωση της συμφωνίας θα επιφέρει μια τεράστια απώλεια εσόδων για τη χώρα, της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,3 δισ. ευρώ άμεσα», καταλήγουν.



Πηγή: attikanea
Blog Widget by LinkWithin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...